Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach."— Transkript prezentace:

1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

2 Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.38 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Biologie chromist Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test - chromista Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva biologie chromist – kapitola CHROMISTA Klíčová slovaautotrofie, heterotrofie, rozsivky, chaluhy, hnědé řasy, stélka Ročník1. ročník čtyřletého studia, 5. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenoúnor 2014 Celková velikostVelikost souboru 2684 kB

3 1) Doplň do vět správné výrazy: a) Chromista patří mezi organizmy s ___________ typem buňky. b) Sdružuje zdánlivě nepříbuzné organizmy, které se liší především stavbou ______ a druhem ______. eukaryotním výživy buňky

4 1) Doplň do vět správné výrazy: c) Výživa může tedy být buď ___________ nebo častěji _________. d) Do chromofyt řadíme _______ nebo __________. heterotrofní autotrofní rozsivky hnědé řasy

5 2) Vyber 1 správnou odpověď: A) Součástí vodního planktonu nebývají: a) skrytěnky b) rozsivky c) hnědé řasy - chaluhy

6 2) Vyber 1 správnou odpověď: B) Původci onemocnění mohou být: a) opalinky b) oomycety c) chromofyta plíseň bramborová

7 2) Vyber 1 správnou odpověď: C) Chromofyta obsahují kombinaci chlorofylu: a) a + d b) a + c c) a + b

8 a) Nejdokonalejší typ stélky (u hnědých řas) nazýváme ________. 3) Doplň do vět správné výrazy: b) Rozsivky jsou známé tím, že vytvářejí schránky z _____. pletivná SiO 2

9 3) Doplň do vět správné výrazy: c) Čepelatka, Macrocystis (bobulák) nebo řasy __________ a _________________ jsou mořské druhy hnědých řas (chaluh). Sargassumchaluha bublinatá

10 4) Jak člověk využívá druhy skupiny chromofyta? - rozsivky: filtrace piva (křemelina) - chaluhy: potrava (jód), výroba sody,…. - chaluhy: hnojivo, palivo, potrava zvěři,… - chaluhy: potravinářství, farmaka (alginové kyseliny),…

11 5) Co můžeme považovat za společný znak hnědých řas s řasami zelenými? - chlorofyl a - fotoautotrofie (tvorba O 2 a glukózy) - planktonní forma vodního organizmu - typ stélky - rozmnožování

12 Snímek č. 4 (rozsivky-vlevo): autor: Ernst Haeckel, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 4 (chaluha-vpravo): autor: Stemonitis, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0StemonitisCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 6: autor: volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 8: autor: Karakal, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 9: autor: neznámý, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN:


Stáhnout ppt "Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach."

Podobné prezentace


Reklamy Google