Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj jazzu Autor Mgr. Klára Svobodová Tematický okruh Hudební výchova – dějiny hudby Ročník 2. ročník čtyřletého gymnázia Datum tvorby Anotace Základní znalosti o problematice směrů jazzu od 50. let až do současnosti Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, množství ukázek umožňuje učiteli volit a zaměřit se na to, co studenty nejvíce zajímá, co poslouchají Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

2 Vývoj jazzu Mgr. Klára Svobodová

3 Nové hudební obsazení  pochodový jazz a dixielandy začínají plnit funkci taneční hudby  změna hudebních nástrojů vedla ke změně hudby a vzniká tím tzv. klasický jazz  obsazení: trubka, klarinet, trombon, suzaphon, bicí, banjo  HJI464CVs&list=PLA9BA682D563BC41D HJI464CVs&list=PLA9BA682D563BC41D HJI464CVs&list=PLA9BA682D563BC41D  později:: trubka, klarinet, bicí, kontrabas, kytara, piano 

4 Hudebně:  trubka hraje melodii  klarinet píská figury ve vyšším rejstříku a trombon ho doplňuje  nejdříve všichni hudebníci zahrají melodii písně= téma polyfonně se proplétající  pak jeden po druhém při sólech (chorusech) improvizačně obměňují  při posledním chorusu se zase sejdou při společné improvizaci

5 John "King" Oliver  zau53c&list=PLA9BA682D563BC41D zau53c&list=PLA9BA682D563BC41D zau53c&list=PLA9BA682D563BC41D  a největší slávy a úspěchu dosáhl Louis Armstrong  7kZwxug&list=RD02R-xzfwDAn1I 7kZwxug&list=RD02R-xzfwDAn1I 7kZwxug&list=RD02R-xzfwDAn1I

6 Druhy jazzu  Bebop  snaha vyzvednut jazz od taneční podoby k více "hudební" hudbě  LFD855FF34934B746 LFD855FF34934B746 LFD855FF34934B746  Cool jazz  kombinace stylu jazzmanů bělochů a černošských představitelů bebopu  odlehčený zvuk, proti agresivním rytmům  hledají cestu ke struktuře improvizace  nejznámější představitelé: Miles Davis, Bill Evans 

7  Hard bop  směr vytvořený z bebopu, kam se ale začlenili blues, spiritual a další původní "předjazzové" formy   Free jazz  používá minimum předepsaného materiálu, takže poskytuje hráči mnohem více svobody

8 Další druhy jazzu  jazzových druhů můžeme v odborné literatuře nalézt mnoho  ovlivněný kulturou latinské Ameriky: latin jazz  více ovlivněný původní černošskou hudbou: soul jazz atd.  V současnosti jazz vychází především z velikánů jazzu, které jej hráli po celá desetiletí, snaží se dodržovat tradice sazení i základy jazzové improvizace  Mezi současné hudebníky zabývající se jazzem patří:  Mezi současné hudebníky zabývající se jazzem patří:  Chick Corea, Jack DeJohnette,Charlie Haden, Herbie Hancock, Roy Haynes, Keith Jarrett, Wynton Marsalis, John McLaughliny, Pat Metheny  

9 Literatura Charalambidis A. a kol. Hudební výchova pro 8. ročník, SPN, Praha 2005 Charalambidis A. a kol. Hudební výchova pro 9. ročník, SPN, Praha 2005 Schnierer M., Dějiny hudby, JAMU, Brno 2007 Schnierer M., Hudba 20. století, JAMU, Brno 2007 Ross A., Zbývá jen hluk, Argo,Dokořán,Praha 2011  Toto dílo je k dispozici pod licencí CC BY-SA


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google