Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík."— Transkript prezentace:

1  Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík

2 ANOTACE  Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1  Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík  Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012  Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Vzdělávací oblast: Umění a kultura  Předmět: Hudební výchova  Ročník: IV., V. ročník  Klíčová slova: hudební forma – variace- obecná charakteristika  Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák charakterizuje pojem variace, nabyté znalosti prakticky aplikuje při analýze skladeb i při praktických hudebních činnostech  Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce  Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule  Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point  Způsob hodnocení: ústní  Bibliografie:

3 Variace

4 Variace na obložený chlebíček…  Základem každého chlebíčku je veka  Protože má přijít na oslavu mnoho hostů, a také proto, aby talíř s obloženými chlebíčky byl přitažlivý pro oči, je nutné veku různě nazdobit  Protože má někdo rád jen máslo, sýr a salám, udělá hostitel pár chlebíčků pouze s těmito ingrediencemi

5  Jiní hosté by na takovém chlebíčku měli rádi i nějakou zeleninu – takže ji hostitel na několik chlebíčků přidá  Další už mají rádi chlebíčky s vlašským salátem – i těm tedy hostitel vyhoví  Labužníci si potrpí na pomazánkách z krabích tyčinek nebo na humrové pomazánce s kouskem citronu navrch

6  Tak dokáže hostitel se stále stejnou vekou připravit velkou parádu na hostinu  Dali byste si?

7 Hudební variace  Podobně jako s chlebíčky je tomu s hudební variací  Skladatel vymyslí nějakou výraznou melodii, nebo si nějakou melodii vypůjčí  Tato melodie má stejný význam jako u chlebíčků veka  Umístí ji na začátek skladby a poté si s ní začne hrát – různě je měnit, zkracovat, prodlužovat, z durové melodie udělá mollovou a naopak

8  Vše záleží na jeho fantazii a nápadech, nic není zakázáno  Protože si skladatelé mnohokrát tak dlouho s melodií pohrávají, až není k rozpoznání znovu ji v průběhu nebo alespoň nakonci nechají zopakovat

9 Co je tedy variace?  Hudební forma, jejímž základem je opakování jedné základní melodie (tématu) v různých obměnách  Melodie by měla být výrazná, dobře zapamatovatelná  Obměňování tématu probíhá nejrůznějšími způsoby, např. zdobením melodie, změnou rytmu, tempa, obrácením melodie atd.

10  W.A.Mozart: 12 variací na francouzskou píseň  http://www.youtube.com/watch?v=NO-ecxHEPqI http://www.youtube.com/watch?v=NO-ecxHEPqI  W.A.Mozart: Sonáta A dur, 1.věta  http://www.youtube.com/watch?v=dP9KWQ8hAYk http://www.youtube.com/watch?v=dP9KWQ8hAYk


Stáhnout ppt " Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík."

Podobné prezentace


Reklamy Google