Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním."— Transkript prezentace:

1 Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 HIERARCHIE CÍLŮ CÍL: Zamýšlený a očekávaný výsledek, ke kterému směřuje UČITEL v součinnosti se STUDENTY.

3 FORMULACE VÝUKOVÝCH CÍLŮ DÍLČÍ CÍL VÝUKY - vyjadřuje znalosti a dovednosti studentů na konci výuky - pomáhá při přípravě učebních činností - pomáhá při přípravě metodického hodnocení STUDENTI mají vědět - CO se budou učit - PROČ je to důležité - jaký bude VÝSTUP

4 VYUČOVAT ? VYsvětlení – důležité informace Ukázka – praktické ukázky postup, modely Činnost – používání, procvičování Oprava a kontrola – nutná oboustranná kontrola Vybavovací pomůcky – poznámky Aktivní opakování – rekapitulace, procvičování Testování ? – studenti musí mít možnost vyjasnit si pochybnosti

5 KONCEPCE VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Organizace a strukturovanost vzhled dokumentu, jasná představa o tématech Konzistence a jednotnost formátu (kapitoly, podkapitoly, nastavení záhlaví, zápatí, okraje) Přehledná a jednoduchá dispozice méně znamená více Kontrast grafika, souvislý text x variace podnětů

6 ADAPTACE STÁVAJÍCÍHO MATERIÁLU Transformace – přepis, úprava, změna formulace Redukování – opakující se, irelevantní, nadměrné Integrace – jiný materiál a zkušenosti Doplňování – aktualizace/rozšiřování (texty, úkoly) Změny rozvržení – jiné pořadí textů nebo aktivit

7 STRUKTURA STUDIJNÍHO MATERIÁLU Doporučená skladba

8 UČEBNÍ STYLY, VARIACE PODNĚTŮ Je dokázáno, že si pamatujeme 10% toho, co slyšíme 30% toho, co vidíme 50% toho, co vidíme a slyšíme 70% toho, co říkáme a zapisujeme si 90% toho, co říkáme/píšeme při vlastní činnosti

9 UČEBNÍ STYLY Kognitivní styl Učební styl – vizuální typ (visual type) – auditivní typ (auditory type) – motorický / haptický typ (tactile type)

10 VIZUÁLNÍ PRVKY - IKONY ZAPIŠTE SI DISKUZE PAMATUJTE SI POSLECH ZOPAKUJTE SI ZAJÍMAVOST OTÁZKY VIDEO

11 Satellite SLOUPCOVÝJEHLANOVÝ VÁLCOVÝ PLOŠNÝSPOJNICOVÝPRUHOVÝ VIZUÁLNÍ PRVKY - GRAFY

12 VIZUÁLNÍ PRVKY – DIAGRAMY, ATD.

13 VIZUÁLNÍ PRVKY – POJMOVÁ MAPA

14 KOREKTURA Struktura Konzistentnost Přiměřenost Výstižnost Logická následnost Typografické chyby

15 Čínské přísloví SLYŠÍM A ZAPOMÍNÁM. VIDÍM A PAMATUJI SI. DĚLÁM A ROZUMÍM.

16 LITERATURA DLI, English Language Center: Material development seminar EGER, L., BARTOŇKOVÁ H.: Studijní texty v distančním vzdělávání, UP Olomouc, 2003 PETTY, G.: Moderní vyučování, Protál, 2008, ISBN 978-80- 7367-427-4 HYLAND, K.: English for academic purposes, Routledge, 2006, ISBN 0-415-35870-1 LEAVER, B.: Developing professional-level language proficiency, Cambridge Univerzity Press, 2002, ISBN 0-521-01685-1 MUŽÍK, J.: Andragogická didaktika, Praha, Codex Bohemia, 1998, ISBN 80-85963-52-3 ROWNTREE, D.:Preparing materials for open, distance and flexible learning, Kogan Page, 2002, ISBN 9-780747411596


Stáhnout ppt "Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním."

Podobné prezentace


Reklamy Google