Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE TÉMA: POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

2 ANOTACE  Materiál slouží k výkladu o postnatálním vývoji lidského jedince.  Je pouhým shrnutím a bližším vysvětlením jednotlivých fází lidského života. Není nutné probírat podrobně, spíše doporučuji rozvinout debatu o jednotlivých fázích.

3 CITACE  kliparty Microsoft Office

4 ZDROJE  Přírodověda Učebnice pro 5. ročník - Člověk a jeho svět. 3. vyd. Praha: NOVÁ ŠKOLA, ISBN

5 Lidské tělo POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE

6  vývoj jedince probíhající po porodu  nejdelší část vývoje jedince  rozdělena do 12 období

7 NOVOROZENEC

8  0 – 28 dní  dochází k adaptaci na prostředí  věda zabývající se novorozenci se nazývá neonatologie  základní reflexy: dýchání, sací, polykací, uchopovací, lekavost, plačtivost….

9 KOJENEC

10  29 dní – 1 rok  velký pokrok ve vývoji  otáčí, zvedá a vzpřimuje hlavičku  uchopuje předměty, vnímá okolí  přetáčí se ze strany na stranu  samostatně sedí  leze po čtyřech, staví se na nohy, chodí  žvatlá

11 BATOLE

12  1 – 3 roky  neohrabané pohyby – batolí se  začíná lézt, chodit, mluvit  rozeznává blízké osoby  rozeznává tvary, obrázky, hračky….  uvědomuje si užití některých předmětů – lžíce….  rozbíhá se vývoj řeči

13 PŘEDŠKOLNÍ VĚK

14  3 – 6 let  dítě touží po dětském kolektivu  hlavní činností je hra  období prvního vzdoru  začíná výměna mléčného chrupu za chrup trvalý

15 MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK

16  6 – 12 let (některé zdroje uvádějí pouze do 10 let)  začínají se prořezávat trvalé zuby  dítě začíná chodit do školy  zvyká si na povinnosti  musí se více soustředit  období první vytáhlosti a dále následuje období pomalého růstu a vývoje

17 STARŠÍ ŠKOLNÍ VĚK

18  12 – 15 let  jedinec je ovlivněn pubertou  urychluje se růst  začínají se vyvíjet druhotné pohlavní znaky (růst ochlupení, u dívek rostou prsa, začíná menstruace, u chlapců vývoj spermatu)  začíná činnost pohlavních žláz

19 ADOLESCENCE

20  dorostové období  15 – 18 let (některé zdroje uvádějí do 20 až 22 let)  přechod mezi dětstvím a dospělostí  zpomalení růstu a jeho pozdější zastavení  dosažení pohlavní dospělosti  rizikové období – adolescenti hledají svoji identitu  u chlapců mohutní svalstvo, zvyšuje se tělesná výkonnost a zdatnost

21 DOSPĚLOST

22  18 – 30 let  zralost organismu  jedinec se stal mužem nebo ženou

23 ZRALOST

24  30 – 45 let

25 STŘEDNÍ VĚK

26  45 – 60 let

27 STÁŘÍ

28  60 – 75 let  oslabení imunitního systému (častější nemoci)  obvykle nespavost, únava  oslabení smyslů (hůře vidí a slyší)

29 VYSOKÉ STÁŘÍ

30  nad 75 let

31 KMETSKÝ VĚK

32  nad 90 let

33 ZDROJE 


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE."

Podobné prezentace


Reklamy Google