Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSimona Machová
1
Obsah 1) Jarmark 2) Přírodní učebna 3) Probíhající akce 4) Třízený odpad 5) Můj produkt
2
Vybrat prodavače Novinka od letošního roku: rozšíření prostoru prodeje i na spodní patro u učeben 57,58 Výdělek patří jako minulý rok třídě. Koordinátor tohoto projektu je MGR Jiřina Kyselá Dobrovolnice – Lucky, andělé se hlásí u koordinátora 3.Prosi nce Od 15:00 Čtvrtek Do 17:00
3
Materiál u paní učitelky Boudové Naše škola připravuje proměnu školního pozemku za školou na přírodní učebnu. Má vzniknout místo, kde bychom se mohli venku, když je hezky, učit přírodopis, prvouku, přírodovědu a také fyziku, výtvarku, cizí jazyky, kam by mohly odpoledne chodit malé děti z družiny a velké o velké přestávce. https://sites.google.com/sit e/ginasofiemessi/permakul tura 2015 - 2017
4
Kdy, jak, co
7
Součástí přírodní zahrady by byl i indiánský komunitní kruh a altán se stoly a lavicemi pro možnou výuku dalších předmětů, například: výtvarné výchovy vlastivědy fyziky jazyků Odpoledne by zde mohla trávit čas i školní družina.
8
3 6 6 3 27 3 3 9 9 3
9
1. aktivita - Bylinková zahrádka – spirála Z kamenů, které již na pozemku jsou, chceme vybudovat bylinkovou spirálu, na které budou jednotlivé druhy léčivých rostlin opatřeny popisnými cedulemi. Rostliny do výsadby chceme získat jako dar od rodičů žáků i pracovníků školy formou odkopku.
10
2. aktivita - Pestrý živý plot Touto druhově pestrou výsadbou chceme do přírodní učebny přitáhnout co nejvíce různých druhů živočichů a tím podpořit místně poměrně chudou biodiverzitu (druhovou pestrost), ale také umožnit optické i faktické oddělení vyučovacího prostoru přírodní učebny od prostoru veřejného.
11
3. aktivita - Trvalková obruba chodníků Při výsadbě trvalkových obrub chceme také dát přednost zde původním nebo tradičním druhům květin, které pomohou navodit atmosféru živé selské zahrady. I v případě trvalkových obrub počítáme s využitím ve výuce prvouky, přírodovědy a botaniky (například morfologie listů, květů…), proto i zde budou informační cedulky.
12
4. aktivita - Malá vodní plocha – žábník či čolkoviště Chceme, aby zahrada – učebna fungovala na přírodních principech, proto potřebujeme do zahrady dodat i vodní plochu, která mimo jiné umožní žákům pozorování podvodního i nadvodního života. Žabník je malé jezírko, které do zahrady naláká nejen žáby ale třeba i čolky. Ti pak na zahradě sbírají slimáky a nejrůznější hmyz. Jsou to predátoři, kteří udržují zahradu zdravou a bez škůdců. Kromě toho díky zde umístěným vodním rostlinám mohou žáci pozorovat princip kořenové čističky vody. Minulost Současnost
13
5. aktivita - Divoký koutek s hotelem pro hmyz Divoký koutek by měl představovat miniaturní „bezzásahovou zónu“. Jednalo by se o klidný kout zahrady, do kterého by se vstupovalo jen minimálně a sloužil by jako útočiště různých živočichů – pomocníků. V koutě osázeném keři by volně měly růst různé byliny, byla by zde pod větvemi hromada kamení či kus staré klády. Součástí divokého koutku by mělo být i broukoviště neboli hotel pro dravý hmyz, které by vyrobili žáci v pracovních činnostech.
14
8. aktivita - Indiánský kruh – potlach Kruh z 5 – 6 nízkých dřevěných lavic pro aktivity osobnostní, etické, multikulturní výchovy, či řešení třídnických záležitostí, zasedání školního žákovského parlamentu nebo třeba. Rytíři kulatého stolu - zákoutí, ve kterém bude možné v klidu pracovat, učit se, číst si nebo si jen tak povídat s kamarády (recyklovaný nábytek z palet?)
15
9. aktivita - Altán - výzkumný koutek Pro žáky to bude výukové místo pro pozorování přírodnin a také pro realizaci pokusů, skupinovou práci, pro činnost školní družiny. Pro vytvoření většího pocitu klidu porostou po altánu popínavé rostliny.
16
10. aktivita – Meteorologická stanice Aby se žáci naučili počasí vnímat nejen subjektivně, ale uvědomili si, že jde o veličinu, kterou lze přesně měřit, vyhodnocovat, předpovídat, aby pochopili, jaké veličiny vlastně měříme, k čemu jsou tyto údaje dobré a jak tyto jevy vznikají, chceme měřit, zaznamenávat a vyhodnocovat následující meteorologické prvky: tlak vzduchu (hPa) teplota vzduchu (°C) relativní vlhkost vzduchu (%) směr a rychlost větru (km/h) intenzita srážek (mm) 24 hodinová maxima a minima
17
Bufet Jazykové pobyty - KA1 - učitelé - KA2 – žáci – Švédsko, Španělsko - Výzva č. 56 Sběr papíru = 6. prosince Sběr vršků Známky, obvazy a funkční brýle
18
My jako třída můžeme zažádat o kontejner na plasty. Do něj patří VYMYTÉ PET lahve a plasty. U tělocvičen budou zkompletovány koše.
19
Koordinátorce žákovského parlamentu Mgr. Ivě Bártové, jsem sdělil můj návrh na vystoupení profesionálního imitátora Michaela Jacksona Pavla Janáka. v podání Pavla Janáka. Návrh jsem předal a o výsledku Návrh jsem předal a o výsledku vás budu určitě informovat. vás budu určitě informovat. Alias Michael Jackson
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.