Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ pro začátečníky napodruhé lektor: Mgr. A. Peříková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ pro začátečníky napodruhé lektor: Mgr. A. Peříková."— Transkript prezentace:

1 TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ pro začátečníky napodruhé lektor: Mgr. A. Peříková

2 OPAKOVÁNÍ MATKA MOUDROSTI 1. ZVOLIT SI KONCEPCI 2. URČIT HIERARCHII 3. VYTVOŘIT JAZYKOVĚ VHODNÝ PODKLAD 4. VYBRAT GRAFIKU 5. ZVOLIT BAREVNOST 6. TVOŘIT DISCIPLINOVANĚ

3 HLAVNĚ NEIMPROVIZOVAT!!! stojí to mnoho času a energie (někdy i zdravého rozumu)

4 1. ZVOLIT SI KONCEPCI - CO CHCI ŘÍCT? - KOMU TO CHCI ŘÍCT? - JAKÉ ÚDAJE MUSÍM UVÉST? - IDENTIFIKACE K ORGANIZACI - OBSAHOVÁ SPRÁVNOST - LOGICKÁ POSLOUPNOST

5 2.HIERARCHIE ZOPAKUJME SI ZÁKLADNÍ POJMY: -TITULEK -INFORMACE (TEXT) -GRAFIKA

6 TITULEK

7 INFORMACE (text)

8 GRAFIKA

9 MOŽNOSTI PRÁCE S PROSTOREM GRAFIKA, TITULEK A TEXT MUSÍ VYTVÁŘET HARMONICKÝ A ZÁROVEŇ VYROVNANÝ PROSTOR. PRO POČÁTEČNÍ PRÁCI ZAČÁTEČNÍKŮM POMŮŽOU NÁVRHY ROZLOŽENÍ.

10 VARIANTA 1

11 VARIANTA 2

12 VARIANTA 3

13 VARIANTA 4

14 3. JAZYKOVÉ ZÁKONITOSTI I deálně by text letáku měl obsahovat oslovení (milí čtenáři, návštěvníci, děti, příznivci literatury apod.) Pokud tomu tak není, kompenzujte tento nedostatek alespoň příjemným textem (srdečně zveme, rádi vás uvidíme, přijďte se podívat). Nepoužívejte holé věty, nepíšeme sms! V údajích o datu a hodině však buďte strozí! Čeština je libozvučný jazyk, NEZAPOMÍNEJME!

15 4. GRAFIKA Fotografie mají kvalitnější vizuální hodnotu. Pokud se pustíme do tvorby letáků, mějme na paměti, že: MÉNĚ JE NĚKDY VÍCE!!!

16 Fotografie mají jasný rozměr. Kliparty jsou tvarově nejednotné. Vzniká problém s umístěním, ale také s vizuální kvalitou.

17 5. BAREVNOST Pokud použijete grafiku, pak barvy textů přizpůsobte.

18 BÍLÉ PLOCHY V KOMPOZICI Bílé nepotištěné plochy jsou důležitým nástrojem při tvorbě kompozice. Bílé plochy se často naprosto chybně chápou jako pouhé plýtvání prostorem.

19 6. DISCIPLÍNA realizace knihovníků KMO, za které by se nemusel stydět profesionál, seznamte se s nimi…

20

21 a to vše v Office Word

22 MLUVTE JEDNOTNÝM VIZUÁLNÍM JAZYKEM Shodné použití barvy, typografie a umístění loga vytváří jednotnou image pro identitu špatně použité logo

23 Děkuji za pozornost a vzhůru na praktická cvičení.

24 DOPORUČENÁ LITERATURA Grafický design pro samouky - Tony, Jana Seddon,Waterhouse Grafický design - Timothy Samara


Stáhnout ppt "TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ pro začátečníky napodruhé lektor: Mgr. A. Peříková."

Podobné prezentace


Reklamy Google