Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava."— Transkript prezentace:

1 Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava

2  já a angličtina  téma vyučovacích hodin s CLILem  IAT  realizační tým  přípravy a realizace  žáci vs. angličtina, kamera  hodnocení + zajímavosti  video – sestřih z hodin

3  maturita + VŠ  na SŠS Jihlava „uživatelsky“ = „potřebuju-li“ – materiály pro výuku, práce s počítačem, matematické programy – projekty (Cizí jazyky interaktivně, Finanční mechanismy EHP/ Norska) Já a angličtina

4  „Vzájemná poloha kružnice a přímky“  AG – syntéza matematických dovedností  vhodné pro úkol „sestavit krokový postup“  „málo“ nových slovíček (cca 20)  opakovací hodina (ne nová látka) Téma vyučovacích hodiny s CLILem

5  IAT ActivBoard na SŠS Jihlava od r. 2006  v M + F používám skoro denně  pro výuku cizího jazyka ideální  dostatek materiálu k danému tématu  pracovní listy - interaktivní IAT

6 Realizační tým  Mgr. Petr Šíma  Mgr. Josef Kotlík (kamera + střih)  Alena Pelechová (jazykové korekce) + Aaron Cotta (jazykové korekce)

7 Přípravy  jak dostat AJ reálně do M (AG) ?  reálná situace: e-mail – žádost o pomoc – 1. h. – slovní zásoba – 2. h. – sestavit krokový postup „jak určit vzájemnou polohu kružnice a přímky“

8 Přípravy  převod příprav do AJ  jak se téma učí v AJ (internet)  slovíčka  „scénář“ – souslednost  pracovní listy (6 + 8 A4) – interaktivní úkoly  jazykové korekce  dohoda s kameramanem

9 Realizace  žáci 4.TL (technické lyceum, 17 ž.) byli předem informováni (+souhlas) o CLILu – nevěděli téma a úkoly  natáčení - 2 delší vyuč. hodiny  zkušenosti kameramana (projekty) – pozice kamery i „herců“, světlo, zvuk, příprava pro střih, …

10 Žáci vs. angličtina, kamera  žáci angličtinu i úkoly v PL zvládli bez problémů  nervozita z kamery a práce s IAT  největší problém – (ne)hlasitost  zhodnotili v anketě

11 Hodnocení + zajímavosti  přípravy na hodiny – výběr materiálu, převod do AJ, pracovní listy atd. - časově náročné (hodně úprav)  natáčení – velmi hladce

12 Hodnocení + zajímavosti  přínos: – rozšíření slovní zásoby (žáci i učitel) – spolupráce učitelů jazykových a nejazykových předmětů – porovnání matematických postupů ČR x mimo (zajímavé) – opakování k MZ

13 Hodnocení + zajímavosti  problémy: – nejednoznačnost při výběru anglických ekvivalentů českých matematických pojmů (1.slovník x 2. slovník x videa na internetu x rodilý mluvčí) – práce se světlem – (ne)hlasitost žáků při natáčení – lesson plan (nejasné kolonky)

14 Foto

15 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava."

Podobné prezentace


Reklamy Google