Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastJazykové vzdělávání PředmětČeský jazyk a literatura.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastJazykové vzdělávání PředmětČeský jazyk a literatura."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastJazykové vzdělávání PředmětČeský jazyk a literatura Tematický okruhSlohové útvary Název materiáluVypravování - opakování Číslo materiáluVY_12_INOVACE_1A_CJ_18(32) AutorMgr. Anežka Chládková Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

2 Anotace: Materiál je určen k zopakování a procvičení látky hravou formou v 1. ročníku oborů SOU, které jsou označeny E. Je určen k interaktivní práci ve výuce. Orientace v nich napomáhá rozvoji čtenářské gramotnosti. Metodika: Vzhledem ke skladbě žáků těchto oborů střídat formy práce – ústně, písemně; skupinově, samostatně.

3 Vypravování (opakování)

4 Nahraď podtržená slova výstižnějšími! Na konci zimní sezóny bylo mistrovství světa v ledním hokeji. Na Mezinárodní den dětí byly v parku různé atrakce. Na silnici bylo mnoho aut v obou směrech. Na zápase bylo několik tisíc diváků. Na počest našich hostů bylo sportovní odpoledne. Z nejlepších prací pak byla výstava. Na záhonech byly růže a pivoňky.

5 Rychle tvoř slova opačného významu! Chladno, nenávist, dávat, chudý, hluboký, smích, hloupost, lenost, teplo, trpaslík, tupý, klesat, hořký, bdít, ne, široký, nic, noc, začátek, malý.

6 Uvedená slova seřaď do čtyř skupin tak, aby vznikly řady stejného nebo podobného významu! Vrávorat, zapřít, zjistit, strachovat se: Potácet se, zalhat, bát se, jít nejistě, objevit, nepřiznat, motat se, zatajit, vypátrat, obávat se, odhalit, zamlčet, najít, hrozit se.

7 Řešení: Vrávorat zapřít zjistit strachovat se Potácet se zalhat objevit obávat se jít nejistě nepřiznat najít hrozit se motat se zamlčet odhalit bát se zatajit vypátrat

8 Uspořádej věty tak, aby byl příběh souvislý (stačí čísla vět)! 1.Díky své chytré ženě se mladý panovník opět věnoval vladaření a jeho zemi i poddaným se začalo dobře dařit. 2.Bohatý a slavný král měl jediného syna. 3.Království tak brzy zchudlo, poddaným se vedlo zle. 4.Princ však místo vladaření pořádal plesy a hony. 5.Princ se do ní zamiloval a brzy se konala velkolepá svatba. 6.Když král zemřel, zdědil princ trůn a veškerý majetek. 7.Naštěstí se objevila krásná a chytrá princezna.

9 Řešení: Věty srovnány podle čísel takto: 2, 6, 4, 3, 7, 5, 1.

10 Dokonči vypravování! Jednoho dne jsem byl sám doma. Rodiče zůstali na noc u příbuzných, sestra byla na táboře. Dívám se na televizi. Co také jiného? Venku tma jako v pytli, hustě prší, občas se zablýskne. Sleduji, jak hrdina filmu pronásleduje dvojici zločinců. Film je napínavý, ale přesto mě vyděsí silný hrom. A zase… Sakra! Vypli proud. Co teď? Najednou slyším podivné zvuky. Krve by se ve mně nedořezal…

11 Použité zdroje: SEDLÁČEK, Bohumil; GRUŠOVÁ, Eva; PLESKOTOVÁ, Alena. Český jazyk a literatura pro 1. ročník ZVOU. Praha: SPN, 1987, ISBN -. Archiv autorky


Stáhnout ppt "Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastJazykové vzdělávání PředmětČeský jazyk a literatura."

Podobné prezentace


Reklamy Google