Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Kyberšikana Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_11_2_4

2 Kyberšikana VY_32_INOVACE_11_2 _4 Mgr. Jana Votavová Obr.1

3 diskuse Co si představíte pod pojmem kyberšikana? Setkali jste se někdy se zneužitím počítačových technologií? Obr.2

4 Kyberšikana zneužití ICT (informačních komunikačních technologií), zejména pak mobilních telefonů a internetu, k takovým činnostem, které mají někoho záměrně ohrozit, ublížit mu.

5 Jak může vypadat - úkol Práce ve skupinách - jakým způsobem lze zneužít  mobil  počítač facebook

6 Jak může vypadat Nadávky a různé výhrůžky přes SMS, mail nebo chat. Telefonický teror: neustále někdo telefonuje, prozvání nebo různě vyhrožuje. Filmy a fotky, které ponižují. Dostávají se do ruky dalším a dalším lidem nebo se objevují na Internetu. Maily nebo SMS se soukromými informacemi. Nepřátelské stránky nebo skupiny, které mají jediný cíl: zesměšnit a ponížit. Ignorování: v různých skupinách na internetových fórech nebo v online hrách.

7 Oběť kyberšikany Často se stávají obětí děti, které jsou na internetu nebo mobilním telefonu závislé. Sociální kontakty navazují především ve virtuálním světě, ve skutečném světě nemají příliš kamarádů.

8 Proč to pachatelé dělají Vysvětlete si jednotlivé pojmy Uvolnění Uznání Posílení pocitu sounáležitosti Demonstrace síly Strach

9 Jak se bránit - úkol Brainstorming Navrhněte pravidla jak se bránit útokům Diskuse O navržených pravidlech diskutujte a vyberte nejvhodnější Zpracování Návrhy zpracujte do letáku, který poskytnete spolužákům

10 Jak se bránit – možné zpracování Zůstaň v pohodě! Nepochybuj o sobě. Jsi v pořádku takový/á, jaký/á jsi a není na tobě nic divného. Zablokuj lidi, co tě otravují! Neodpovídej! Nereaguj na zprávy, které tě obtěžují nebo provokují - přesně na to totiž agresor čeká. Zajisti si důkazy!. Mluv o tom! Se svými problémy se obrať na dospělé, kterým věříš: na rodiče, učitele, nebo vychovatele. Nahlašuj problémy! To, že tě někdo na internetu otravuje, není normální! Okamžitě informuj provozovatele webu. Pomáhej obětem! Chraň si své soukromí!

11 Další nebezpečné jevy Kyberstalking – pronásledování prostřednictvím moderních technologií. Zahrnuje opakované a intenzivní telefonování, psaní SMS, ů, vzkazů na sociálních sítích apod. Kybergrooming – nebezpečné chování dospělých osob, které se prostřednictvím manipulativních technik a navázáním „přátelství“ v internetovém prostoru snaží dostat své oběti na schůzku v reálném světě. Cílem jejich počínání bývá sexuální zneužití. Happy Slapping – volně přeloženo jako „veselé fackování“. Jde o obětí nevyprovokovaný útok, kdy útočník využije momentu překvapení náhodně vybrané osoby (v parku, na ulici, v metru…), kterou následně zbije. Komplic vše natáčí na mobilní telefon a video se rvačkou je poté umístěno na internet, např. na YouTube.  Sexting – distribuce fotografií a videomateriálů intimního charakteru bez souhlasu zobrazené osoby.

12 Vyber co je projevem kyberšikany A) zasílání výhružných SMS B) stahování filmů nebo hudby C) sledování pornografických stránek D) rozesílání ponižujících fotek E) Hraní her po internetu F) opakované telefonování, prozvánění G) ignorování při online hrách

13 Vyber co je projevem kyberšikany - řešení A) zasílání výhružných SMS B) stahování filmů nebo hudby C) sledování pornografických stránek D) rozesílání ponižujících fotek E) Hraní her po internetu F) opakované telefonování, prozvánění G) ignorování při online hrách

14 Spoj správně pojmy Kyberstalking Kybergrooming Happy Slapping Sexting Rozesílání intimních fotografií Fyzické napadání oběti a natáčení útoku Lákání obětí na schůzky, manipulace Pronásledování přes mobil, internet

15 Spoj správně pojmy Kyberstalking Kybergrooming Happy Slapping Sexting Rozesílání intimních fotografií Fyzické napadání oběti a natáčení útoku Lákání obětí na schůzky, manipulace Pronásledování přes mobil, internet

16 Obr. 1 – PETR KRATOCHVÍL. Žena za laptop. Publicdomainpictures.net [online]. [cit ]. Dostupné z: laptop&large=1, jako public domainhttp://www.publicdomainpictures.net/view-image.php?image=4587&picture=zena-za- laptop&large=1 Obr. 2 - At Computer silloette Clip Art. Pdclipart.org [online]. [cit ]. Dostupné z: jako public domain Surfuj bezpečně. Bezpecne-online.cz [online]. [cit ]. Dostupné z: Dokument MŠMT č.j.: 21291/ Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže, Msmt.cz [online]. [cit ]. Dostupné z:

17 VY_32_INOVACE_11_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Kyberšikana Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:kyberšikana, oběť, SMS, počítač Očekávaný výstup Žák vysvětlí co znamená pojem kyberšikana, orientuje se v projevech kyberšikany, je schopný navrhnout bezpečnostní opatření a rozpoznat nebezpečí kyberšikany Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky kyberšikany, především se zaměřením na rozpoznání nebezpečí a možností obrany. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je založena především na aktivním zapojení žáků. V úvodní diskusi si vysvětlí pojem kyberšikana, ve skupinové práci zpracují její projevy. Jak se bránit může být zpracováno formou brainstormingu a následně diskuse, jako výsledek žáci vypracují leták s pravidly, výsledné práce je vhodné vystavit, použít v rámci prevence. Prezentaci uzavírají dva úkoly na zopakování a ověření pochopení problematiky.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google