Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:"— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA: AJ-7.B – Počitatelná x nepočitatelná podstatná jména ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace Tento materiál byl použit v souvislosti se slovní zásobou Food, proto se většina příkladů odkazuje na tuto oblast 1. část se věnuje počitatelnosti potravin v anglickém jazyce 2. část je zaměřena použití členů a podstatných jmen počitatelných a nepočitatelných 3. část procvičuje spojení many/much, few/little, is/are Žákům jsem doporučila před samotným řešení úkolů si označit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména (C a UC). Velmi se to osvědčilo.

3 Počitatelná a nepočitatelná Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Podstatná jména počitatelná označují konkrétní předměty, osoby, jednotky časové míry,váhy apod. Je možno je užít s číslovkou - one member, three apples S neurčitým členem a/an - an apple, a slice S neurčitým členem some + množné číslo počitatelného podstatného jména - some sausages, some potatoes Množné číslo počitatelných podstatných jmen se pojí s výrazy: Many potatoes/ tomatoes/people Few apples/ eggs A few potatoes/crisps/ cakes

4 Nepočitatelná podstatná jména LÁTKOVÁ water,milk, meat, iron… ABSTRAKTNÍ POJMY work, love, time, culture, rest HROMADNÁ money, hair, fruit, feather Nepočitatelná podstatná jména buď množné číslo vůbec netvoří nebo v množném čísle mění význam. (sand – písek, sands – písčiny, fish – ryby, fishes – různé druhy ryb) Zpravidla nemají člen neurčitý a/ an

5 Pro vyjádření jistého množství nepočitatelného podstatného jména užíváme neurčitého zájmena SOME ( We need some bread.) Nepočitatelná podstatná jména se pojí s výrazy: Much money/fruit/meat Little milk/water/ pepper A little coal/ bread/paper

6 Doplň další potraviny počitatelnánepočitatelná tomatoescheese

7 Doplň a /an/ - 1. Do you like fish? 2. Can I have apple, please? 3.We always have beans with our dinner. 4. Can I have sandwich,please?

8 ŘEŠENÍ 1. Do you like - fish? 2. Can I have an apple, please? 3. We always have - beans with our dinner. 4. Can I have a sandwich,please

9 Test Doplň a/an nebo - I usally have ……………egg for breakfast. I don´t eat ………….meat. He loves …………fruit, but he doesn´t like…………vegetables. Can I have …………… cheese with my pizza? Do you like ………….lettuce? I need …………….paper for my project.

10 Pracovní list Test Doplň a/an nebo – I usally have ……………egg for breakfast. I don´t eat ………….meat. He loves …………fruit, but he doesn´t like…………vegetables. Can I have …………… cheese with my pizza? Do you like ………….lettuce? I need …………….paper for my project. Test Doplň a/an nebo – I usally have ……………egg for breakfast. I don´t eat ………….meat. He loves …………fruit, but he doesn´t like…………vegetables. Can I have …………… cheese with my pizza? Do you like ………….lettuce? I need …………….paper for my project.

11 Řešení testu I usally have an egg for breakfast. I don´t eat - meat. He loves - fruit, but he doesn´t like - vegetables. Can I have - cheese with my pizza? Do you like - lettuce? I need - paper for my project.

12 Vyber správný výraz Let‘s make a/an chocolate cake. Can I have few/little slice of cake? Add some/ a rice. How much /many sugar do we need? We need any/some flour. Put some / an onion in the frying pan.

13 Řešení Let‘s make a/an chocolate cake. Can I have few/little slice of cake? Add some/ a rice. How much /many sugar do we need? We need any/some flour. Put some / an onion in the frying pan.

14 Doplň do otázek much/ many/ is/ are Př. How MUCH water is there? How cola in the bottle? How tea in the cup? How eggs in the fridge? How hamburgers there? How bananas in the trolley? How flour in the box?

15 Řešení How much cola is in the bottle? How much tea is in the cup? How many eggs are in the fridge? How many hamburgers are there? How many bananas are in the trolley? How much flour is in the box?

16 Pracovnílist 1.Let‘s make a/an chocolate cake. 2.Can I have few/little slice of cake? 3.Add some/ a rice. 4.How much /many sugar do we need? 5.We need any/some flour. 6.Put some / an onion in the frying pan. Doplň do otázek much/ many/ is/ are 1.Př. How MUCH water is there? 2.How cola in the bottle? 3.How tea in the cup? 4.How eggs in the fridge? 5.How hamburgers there? 6.How bananas in the trolley? 7.How flour in the box?

17 Citace Text: vlastní autorské dílo


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:"

Podobné prezentace


Reklamy Google