Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD Autor Mgr. Věra Regulová Tematický okruh Anglický jazyk – Reálie anglicky mluvících zemí – USA – Places of interest Ročník 4. ročník, oktáva Datum tvorby AnotaceReálie anglicky mluvících zemí, téma Zajímavá místa USA – interaktivní prezentace nadstandardních cvičení porozumění textu, lexikálních dovedností a povědomí o životě v anglicky mluvících zemích pro práci ve dvojicích a skupinách s prostorem pro brainstorming. Metodický pokynPrezentace je určena jako doplněk výkladu, obohacení samostatné práce dvojic u PC i domácího studia např. formou pracovního listu podle uvedených pokynů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

2 Places of interest in the United States of America

3 Task 1: Read the description below and – fill in the gaps, use one suitable word only. ……. ……. ……. A major river of North America that flows from the US (1) ……. of Minnesota to the Gulf of Mexico, called the “Father of Waters“ by native Americans. It is 3,778 km long, together with (2) ……. Missouri River they form the third largest river system in the (3) …….. It is an important transport route, made renowned especially by (4) ……. Twain and Paul Robeson.

4 Solution to Task 1 – fill in the gaps. ……. ……. ……. A major river of North America that flows from the US (1) state of Minnesota to the Gulf of Mexico, called the “Father of Waters“ by native Americans. It is 3,778 km long, together with (2) the Missouri River they form the third largest river system in the (3) world. It is an important transport route, made renowned especially by (4) Mark Twain and Paul Robeson.

5 Task 2: Read the description below and – substitute the highlighted words. ……. ……. ……. A major river of North America that flows from the US state of Minnesota to the Gulf of Mexico, called the “Father of Waters“ by native Americans. It is 3,778 km long, together with the Missouri River they form the third largest river system in the world. It is an important transport route, made renowned especially by Mark Twain and Paul Robeson.

6 Solution to Task 2 – substitute the highlighted words. ……. ……. ……. A biggest/most important river of North America that runs/goes from the US state of Minnesota to the Gulf of Mexico, called the “Father of Waters“ by Indians. It is 3,778 km long, together with the Missouri River they form the third largest river system in the world. It is an important transport route, made famous especially by Mark Twain and Paul Robeson.

7 Task 3: Read the description below and – give the paragraph a title ……. ……. ……. A major river of North America that flows from the US state of Minnesota to the Gulf of Mexico, called the “Father of Waters“ by native Americans. It is 3,778 km long, together with the Missouri River they form the third largest river system in the world. It is an important transport route, made renowned especially by Mark Twain and Paul Robeson.

8 Solution to Task 3 – give the paragraph a title. The Mississippi River A major river of North America that flows from the US state of Minnesota to the Gulf of Mexico, called the “Father of Waters“ by native Americans. It is 3,778 km long, together with the Missouri River they form the third largest river system in the world. It is an important transport route, made renowned especially by Mark Twain and Paul Robeson.

9 The Mississippi River – New Orleans, Louisiana PRA. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

10 Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4. ročníku a oktávě všeobecného gymnázia Metodický pokyn Tato prezentace je určena pro použití ve vyučovací hodině, pro samostatnou práci dvojic u PC i pro samostatné domácí studium prostřednictvím pracovního listu - jako doplněk výkladu či opakování tematických okruhů k maturitní zkoušce na všeobecném gymnáziu. Kromě uvedených typů cvičení – doplňování vhodných výrazů, nahrazování zvýrazněných slov jejich ekvivalenty a čtení s porozuměním – nabízí rozšíření povědomí o různých aspektech života a kultury anglicky mluvících zemí. Je užitečné, předchází-li jednotlivým aktivitám brainstorming – umožňuje ověřit, co žáci již znají, nabídnout, co mohou očekávat, podpořit kreativitu, soutěživost a týmovou práci. Obrázků lze využít nejen k ilustraci daného jevu, ale také k popisu a porovnání.

11 Zdroje: Oxford Guide to British and American Culture for Learners of English. Oxford: OUP, Obrázek na straně 9: PRA. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Licence CC - GNU Free Documentation LicenseGNU Free Documentation License


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD."

Podobné prezentace


Reklamy Google