Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_ IX _2_08_Vyjádření podmínky – möcht- větný rámec Šablona číslo: IX Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 08 Autor: Mgr. Radmila Sálová

2 » Anotace: Žáci se seznámí s konjunktivem slovesa „mögen“ a s rámcovou konstrukcí » Očekávaný výstup: Dokáží vyjádřit, co by chtěli / nechtěli » Druh učebního materiálu: výklad a nácvik » Typická věková skupina: 13 – 14 let » Klíčová slova: möchten, větný rámec » Pomůcky a materiál: interaktivní tabule nebo PC » Ověřeno dne: » Ve třídě: 7. A

3 » Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznámí s charakteristickou zvláštností stavby německé věty – s rámcovou konstrukcí Dokáží vyjádřit libost či nelibost pomocí konjunktivu préterita způsobového slovesa mögen ( Nebude jim složitě vysvětlována mluvnice)

4 ich möchte chtěl/ rád bych du möchtest chtěl / rád bys er,sie,es möchte chtěl by / rád by wir möchten chtěli bychom ihr möchtet chtěli byste sie möchten chtěli by

5 - Dej mi pokoj. Nech mě na pokoji. Ich möchte in Ruhe malen. – Chtěl bych v klidu malovat. Du möchtest in Ruhe lesen. - Chtěl bys v klidu číst. Vati möchte jetzt arbeiten. - Tatínek by teď chtěl pracovat. Paul möchte später kommen. - Pavel by chtěl přijít později. Was möchtet ihr sehen? - Co byste chtěli vidět?

6 Jsou – li v německé větě dvě slovesa, stojí určitý slovesný tvar na druhém místě, plnovýznamové sloveso stojí na konci věty. Ich möchte jetzt nicht lernen. Wer möchte Fußball spielen? Die Kinder möchten ins Kino gehen. Was möchtet ihr am Nachmittag machen?

7 V otázce zjišťovací stojí určitý slovesný tvar na prvním místě, plnovýznamové sloveso stojí opět na konci věty. Möchtest du jetzt nicht lernen? Möchtet ihr heute Fußball spielen? Möchten die Kinder ins Kino gehen? Möchte Oma am Nachmittag zu Besuch kommen?

8 Andreas ______ nicht lernen, er _____ lesen. Ich ______ in Ruhe Englisch lernen. ________ du heute Fußball spielen? Ilse ______ morgen Tennis spielen. Wir _______ jetzt kein Diktat schreiben. Die Kinder _______ ein Bild malen. _______ ihr in New York wohnen?

9 Andreas möchte nicht lernen, er möchte lesen. Ich möchte in Ruhe Englisch lernen. Möchtest du heute Fußball spielen? Ilse möchte morgen Tennis spielen. Wir möchten jetzt kein Diktat schreiben. Die Kinder möchten ein Bild malen. Möchtet ihr in New York wohnen?


Stáhnout ppt "Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google