Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo v digitálním archivu školy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo v digitálním archivu školy"— Transkript prezentace:

1 Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_SKV_15 Sada DUM Slohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiálu Telefonování Anotace Žák se v průběhu prezentace seznámí se zásadami správného telefonování, zopakuje si čísla tísňového volání. Porovná, jak se vyvíjely telefonní přístroje. Digitální učební materiál žáka aktivuje při výuce, nutí ho formulovat myšlenky, opravovat chyby, diskutovat. Autor Mgr. Iva Jakubcová Jazyk Datum vytvoření Očekávaný výstup Žák zná čísla tísňového volání. Ví, kam má v určitých situacích zavolat a jaké zásady by měl během telefonického rozhovoru dodržovat. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Vynálezci telefonu, telefonní přístroj, telefonní rozhovor, důležitá čísla, Zlaté stránky. Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/

2 TELEFONOVÁNÍ

3 Trocha zajímavostí z historie:
Vynález telefonu bývá přisuzován těmto pánům: Antonio Meucci Alexander Graham Bell Alexander Graham Bell mluví do telefonu, Itálie 1849 USA

4 Život bez telefonu si už dnes nedovedeme představit, ale i telefonní přístroj se vyvíjel a zdokonaloval. 5 6 1 3 7 2 4 8 Který telefonní přístroj se ti nejvíc líbí a proč?

5 Přečti si pozorně následující telefonní rozhovor:
„Haló, kdo tam?“ „Ahoj, Péťo, tady je Jirka.“ „Ahoj Jirko, nešel bys se mnou od pěti do kina na Harryho Pottera?“ „Šel bych rád, ale naši nejsou doma!“ „Tak jim třeba napiš vzkaz.“ „To je nápad! Tak se sejdeme v před kinem Sněžník.“ „Výborně, budu tam!“ „Ahoj.“ Udělal některý z chlapců chybu? Jaký bys napsal(a) vzkaz rodičům?

6 Občas dej najevo, že jsi ještě u telefonu a posloucháš!
Správně –je neslušné hlásit se slovem HALÓ, měli bychom se představit jménem! Další zásady: Zdvořile! Zřetelně! Ne moc rychle! Stručně a k věci! Občas dej najevo, že jsi ještě u telefonu a posloucháš! Kde se můžeš setkat s touto značkou?

7 I v telefonu je třeba být zdvořilý ( Japonci se do telefonu dokonce uklánějí )!
 Se ti ohlásí volaný účastník? Co řekneš, když:  Se ohlásí ústředna?  Se po několikáté na správném čísle ozve někdo úplně jiný?  Jste všechno dohodli a chcete ukončit hovor?  Na návštěvě v bytě u babičky musíš zvednout telefon místo ní?  Potřebuješ skončit hovor, ale ten druhý by vykládal stále dál?

8 hasiči Znáš důležitá čísla? policie záchranná lékařská služba
150 hasiči 112 155 policie 158 záchranná lékařská služba Jednotné evropské číslo tísňového volání

9 hasiči Řešení: policie záchranná lékařská služba
150 hasiči 158 policie 155 záchranná lékařská služba Jednotné evropské číslo tísňového volání 112

10 Víš, k čemu slouží ZLATÉ STRÁNKY ?
Kam zavoláš, když:  se stane dopravní nehoda?  na ulici omdlí pán?  se ve vaší zahradě potuluje cizí pes?  nevíš, co máte za domácí úkol?  uvidíš, že někde hoří? Víš, k čemu slouží ZLATÉ STRÁNKY ?

11 Telefon dobře slouží tomu, kdo si dokáže pořádně rozmyslet, co bude vyřizovat. Je dobré mít po ruce papír a tužku a důležité věci si zapsat!  A nakonec práce do sešitu – opiš věty, správně je doplň. Dokonči rozhovor podle osnovy: pozdrav, oslovení domluva návštěvy ( den, čas, místo) rozloučení Z__ta vzala do ruk__ telefonní sluchátko a usl__šela oznamovac__ tón. V__točila č__slo tety L__dy z Ruz__ně. Oz__val se v__zváněcí tón a brz__ i tetin hlas: „V__koukalová, prosím.“

12 A jak je to správně? Zita vzala do ruky telefonní sluchátko a uslyšela oznamovací tón. Vytočila číslo tety Lídy z Ruzyně. Ozýval se vyzváněcí tón a brzy i tetin hlas: „Vykoukalová, prosím.“  Přečti, jaký vedla podle tebe Zita s tetou rozhovor? Ohodnoť svoji práci:   

13 Prameny: V. Bičíková – Český jazyk pro 8. ročník (Tobiáš 2002) O. Hausenblas – Čítanka pro učně (Fortuna 1993)


Stáhnout ppt "Číslo v digitálním archivu školy"

Podobné prezentace


Reklamy Google