Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladislav Musil
1
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková
2
WWW.OPPA.CZ Propagace Propagace - aktivity určené ke komunikaci vlastností, výhod a dostupnosti cílového trhu produktu Cílem je seznámit nebo uvědomit o novém výrobku nebo službě co největší množství spotřebitelů a následně tak zvýšit prodejnost a míru poskytování, popřípadě ještě upevnit povědomí o značce nebo výrobku či službě 2
3
WWW.OPPA.CZ 3 Propagace komunikační strategie: reklama - propagace podpora prodeje public relations osobní prodej
4
WWW.OPPA.CZ Propagace Komunikační kanály - cesty, kterými se předávají sdělení neosobní komunikační kanál –probíhá formou masové komunikace –oslovení neurčitého počtu lidí (reklama, podpora prodeje, PR) osobní komunikační kanál –osobní komunikace se zákazníkem (osobní prodej, telemarketing) 4
5
WWW.OPPA.CZ Propagace Postata komunikačního systému: komunikátor se svými nástroji (reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností) přenosový kanál (osobní a neosobní media) komunikant (cílová osoba, skupina) zpráva (obdržené a interpretované zprávy) Formy komunikace: osobní, neosobní mluvená, obrazová, akustická 5
6
WWW.OPPA.CZ Propagace Činitelé komunikace KDO (komunikátor, firma...) CO sděluje(zpráva), JAK (nosič) KOMU (cílová osoba, skupina) S JAKÝM ÚČINKEM (komunikační efekt) 6
7
WWW.OPPA.CZ Propagace Plánování a kontrola komunikace cíle: 1. Čeho má být komunikací dosaženo ? 2. Jak mohou cílové skupiny reagovat ? údaje: 3. Pro koho se sdělení provádí ? 4. Jaké cílové skupiny mají být osloveny ? 5. Jak příjemce zpracovává sdělení ? nástroje: 6. Jak musí být sdělení upraveno ? 7. Která media lze pro přenos zprávy využít ? kontrola: 8. Ovlivnilo sdělení kupní chování příjemce ? 7
8
WWW.OPPA.CZ Propagace Propagace – Reklama Reklama - marketingový nástroj, účelová a cílená komunikce určná k podpoře prodeje Cílem reklamy je informování spotřebitelů se záměrem ovlivnit jejich chování. Z hlediska spotřebitele - reklama zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje možnosti výběru výrobku, který má uspokojit potřeby, snižuje míru nejistoty při kupním rozhodování. 8
9
WWW.OPPA.CZ Propagace Typy reklamy výrobková reklama - odlišení vlastního produktu, zdůrazňování předností a výhod podniková reklama - zdůrazňováním kladných stránek podnikatelské činnosti Z hlediska cílů reklamy : informativní (informování zákazníků o novém výrobku, cenách, slevách apod.) přesvědčovací (publicita značce, podněcuje ke koupi) připomínací (kde si výrobek mohou koupit) 9
10
WWW.OPPA.CZ Propagace Reklama z hlediska životního cyklu produktu zavádějící - nový výrobek, na novém trhu - první informace o vlastnostech, dostupnosti a využití přesvědčovací - ve stadiu rychlého růstu, upevnění pozice na trhu, preferování produktu připomínací - udržovat se v povědomí spotřebitele, upevnění pozice značky 10
11
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 11 K dějinám propagace
12
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 12 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
13
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 13 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
14
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 14 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
15
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 15 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
16
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 16 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
17
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 17 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
18
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 18 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
19
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 19 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
20
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 20 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
21
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 21 http://www.ogilvy.ch/Ogilvy-Schweiz/Ogilvy- Mather/Work/Ford/Ford-Focus/New-Ford- Focus-Launch-Plakat#/Ogilvy- Schweiz/Ogilvy-Mather/Work/Ford/Ford- Focus/New-Ford-Focus-Launch-Plakat http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
22
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 22 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
23
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 23 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
24
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 24 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
25
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 25 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
26
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 26 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
27
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 27 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
28
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 28 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
29
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 29 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
30
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 30 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
31
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 31 https://www.youtube.com/watch?v=2msbfN 81Gm0 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
32
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 32 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
33
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 33
34
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 34 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
35
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 35 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
36
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 36 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
37
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 37 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
38
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 38 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
39
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 39 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
40
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 40 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
41
WWW.OPPA.CZ K dějinám propagace 41 http://blog.hubspot.com/marketing/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare
42
WWW.OPPA.CZ Propagace Češi a reklama 2015 - výsledky z pravidelného výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě... Je reklama zdrojem informací pro nákupní rozhodování? Za vítaný zdroj informací považuje reklamu cca 40 % české populace a je mezi nimi více žen a těch, kteří tráví více času na internetu. Pomoc při rozhodování vítají na místě prodeje - ochutnávky, upoutávky na regálech a pultech prodejen i letáků, které jsou k dispozici na prodejnách i v poštovních schránkách. Na rozhodování nemá vliv reklama v mobilních telefonech, písemné pozvánky do spotřebitelských soutěží a internetová reklama Při nákupním rozhodování pomáhá - reklama v komerčních televizích, ČT, letáky ve schránkách, noviny a časopisy, upoutávky na regálech. Nákup na základě reklamy? Nákup na základě reklamy 44 % respondentů uvedlo „ano, koupil/a/ jsem na základě reklamy“. 42
43
WWW.OPPA.CZ Propagace Osobní prodej Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje osobní prodej má ve srovnání s propagací tři charakteristické vlastnosti: Osobní setkání Pěstování vztahu Reakce 43
44
WWW.OPPA.CZ Propagace Hlavní fáze procesu osobního prodeje Získání informací o zákazníkovi Navázání osobního kontaktu Předávání informací o výrobku a vytváření jeho image Vyjasnění dotazů a připomínek Vytvoření podmínek pro další kontakt Personální řízení osobního prodeje 44
45
WWW.OPPA.CZ Propagace Podpora prodeje krátkodobé pobídky sloužící k podpoře nákupu či prodeje produktu Zatímco reklama říká: "Kupujte náš výrobek!", podpora prodeje říká: "Kupujte jej ihned!" 45
46
WWW.OPPA.CZ Propagace kupony a certifikáty - sleva z ceny vzorky zdarma - u nových výrobků, odzkoušení výrobku, refundace, rabaty - zvláštní sleva na další nákup prémie, dárky - odměna za nákup cenově výhodné balení spotřebitelské soutěže předvádění výrobků – vyzkoušení, ochutnávky referenční dárky – doporuč přátelům výstavní zařízení - v místě prodeje propagační materiály, výstavy a veletrhy 46
47
WWW.OPPA.CZ Propagace Public relations práce s veřejností - vztahy k veřejnosti komunikační působení podniku na veřejnost vytváří se a udržují pozitivní postoje a vztahy veřejnosti k podniku, k jeho aktivitám, výrobkům a službám. články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace, styky se společností, lobby, identifikační média Reklamu přijímá veřejnost s vědomím, že je „dílem firmy“, která si ji zaplatila, u PR je informace o firmě přijímána od „třetích“ osob s větší důvěrou. 47
48
WWW.OPPA.CZ Propagace Propagace s minimálními náklady Webové stránky Sociální média Facebook, Twitter apod. Vizitka – nemusí obsahovat jen jméno Vyprávějte o tom co děláte Tisková konference, tisková zpráva Nejlepší reklama: Dobrá zkušenost a doporučení Prezentace na veřejných akcích Účast v podnikatelských soutěžích, crowdfunding 48
49
WWW.OPPA.CZ Propagace Inspirace Virální marketing – vytvoření obrázku, videa, aplikace, kterou si uživatelé internetu sami přeposílají 49
50
WWW.OPPA.CZ Propagace Guerilla marketing- nekonvenční forma marketingu (šokující, extravagantní, kontroverzní…) 50
51
WWW.OPPA.CZ Propagace Buzz marketing - vyvolání rozruchu, bzukotu (buzzzu) téma pro diskusi mezi lidmi a v médiích 51
52
DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.