Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice
2
Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
3
Balanced Scorecard R. Kaplan a D. Norton 90. léta 20. století
Balance = rovnováha: Vnitřní, vs. vnější faktory výkonnosti, Finanční, vs. nefinanční faktory výkonnosti,
4
Balanced scorecard měření organizační efektivnosti:
Kvalitativní a kvantitativní kritéria 4 oblasti: ekologická oblast, hodnota akcionářů, interní efektivita, rozvoj pracovníků.
5
Systém balanced scorecard
stupeň 1 převedení vize a strategie do systému stupeň 2 komunikace a konkretizace strategie stupeň 3 zakotvení strategie v plánování stupeň 4 přizpůsobení strategie
6
Perspektivy metody balanced scorecard
Perspektiva Strategický cíl Možné ukazatele Finance Zvýšení ziskovosti, obratu, snížení nákladů, optimalizace úrovně strategických investic EVA, podíl nákladů, obrat na vybraném trhu Zákazníci Zvýšení podílu v daném segmentu, zvýšení loajality zákazníků Tržní podíl v dominantní kategorii, počet reklamací, spokojenost zákazníků Potenciál Zvýšení inovačního potenciálu v klíčových oblastech, motivace pracovníků, dosažení změny v podnikové kultuře Hodnocení pracovníků prostřednictvím assessment center, inovační změny, snížení odchodu pracovníků Procesy Optimalizace plnění objednávek, dosažení synergického efektu, optimalizace míry využití technologií Benchmarking, zavedení procesního řízení, iniciace synergie
7
EFQM Model excelence EFQM Vychází z TQM model ceny za kvalitu 1992
Evropský model – EFQM Americký model M. Baldridge 1992 Evropská nadace pro řízení jakosti
8
Kritéria EFQM vedení – leadership, politika a strategie,
řízení lidských zdrojů – pracovníci, partnerství a zdroje, procesy, výsledky týkající se: zákazníků, zaměstnanců, společnosti, výkonnosti.
9
Hodnocení modelu EFQM Kritéria Procentuální hodnocení Předpoklady
Kritéria Procentuální hodnocení Předpoklady Vedení 10% Pracovníci 9% Strategie 8% Partnerství a zdroje 90% Procesy, produkty a služby 14% Výsledky Zákazníci 20% Společnost 6% Klíčové výsledky 15%
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.