Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAneta Petra Navrátilová
1
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace vznikla na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „VÝUKA NA GYMNÁZIU PODPOROVÁNA ICT“ IV/2-2-2-20 ELEMENTÁRNÍ FUNKCE – ŘEŠENÉ ÚLOHY MATEMATIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA – FUNKCE II Autor: Mgr. Alexandra Bouchalová Zpracováno dne 9. 10. 2013
2
Úloha 1 Elementární funkce - řešené úlohy 2 Je dána funkce y = f(x). Popište funkce y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n. Určete jejich D(f), H(f) a načrtněte grafy funkcí.
3
Úloha 1 a) Elementární funkce - řešené úlohy 3 Je dána funkce y = f(x). Popište funkce y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n. Určete jejich D(f), H(f) a načrtněte grafy funkcí. y x 0 −1 1 −− − /2−3 /2−2 /2 3 /2 22 y = f(x) y = f(−x) = f(−x) y = f(x)
4
Úloha 1 a) Elementární funkce - řešené úlohy 4 Je dána funkce y = f(x). Popište funkce y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n. Určete jejich D(f), H(f) a načrtněte grafy funkcí. y x 0 −1 1 −− − /2−3 /2−2 /2 3 /2 22 y = f(x) = sin x −2 y = f(x) – 1 = sin(x) − 1 5 /2 y = f(x − /2) −1 = sin(x − /2) − 1
5
Úloha 1 b) Elementární funkce - řešené úlohy 5 y = f(x) y x 0123 4 1 2 3 -3-2 −1 y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n = f(−x) y = −f(x) y = f(x) −3
6
Úloha 1 b) Elementární funkce - řešené úlohy 6 y = f(x) = x 2 − 1 y x 0123 4 1 2 3 -3-2 −1 −3 y = f(x + 2) = (x + 2) 2 − 1 y = f(x + 2) + 1 = (x + 2) 2 y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n
7
Úloha 1 c) Elementární funkce - řešené úlohy 7 y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n 0 y x 1 y = f(x) = 2 x y = f(−x) = 2 −x = f(x) −1 y = −f(x) = −2 x
8
Úloha 1 c) Elementární funkce - řešené úlohy 8 y = f(−x), y = − f(x), y = f(x) , y = f(x − m) + n 0 y x 1 y = f(x) = 2 x −1 −2 y = f(x + 2) = 2 x+2 y = f(x + 2) − 1 = 2 x+2 − 1
9
Použitá literatura Literatura JARNÍK, Vojtěch. Diferenciální počet (I). 7. vyd. Praha: Československá akademie věd, 1984. ISBN 104-21-852. JARNÍK, Vojtěch. Integrální počet (2). 3. vyd. Praha: Československá akademie věd, 1984. ISBN 104-21-852. KUBEŠOVÁ, Naděžda a Eva CIBULKOVÁ. Matematika: přehled středoškolského učiva. 2. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 239 s. Maturita (Petra Velanová). ISBN 978-808-6873-053. ODVÁRKO, Oldřich, Miloš BOŽEK a Marta RYŠÁNKOVÁ. Matematika: pro II. ročník gymnázií. 1. vyd. Praha: SPN, 1985. ISBN 14-499-85. ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro gymnázia: Funkce. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2008, 168 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-357-8. ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro gymnázia: Posloupnosti a řady. 3. vyd. Prometheus, 2008. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-391-2. PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika - příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 978-807-1960-997. VOCELKA, Jindřich. Maturujeme jinak. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2001. ISBN 80-719-6221-X. Elementární funkce
10
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tato prezentace vznikla na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „VÝUKA NA GYMNÁZIU PODPOROVÁNA ICT“ SOUBOR PREZENTACÍ MATEMATIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.