Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KOMERCIALIZACE SPORTU
Magický trojúhelník Sport-TV-obchod
2
SPORT TV OBCH.
3
Osa TV - SPORT 1936 – ZOH Ga-Pa 1936 – LOH Berlín = 1. živé vysílání
1939 – v Německu poprvé využit přenosový vůz 1955 v ČSSR poprvé využit přenosový vůz Sport umocňuje TV sledovanost TV popularizuje sportovní odvětví S 40. léta TV O
4
Vznik osy SPORT - OBCHOD
1. fáze komercializace sportu, 1. komerční osa Sport nositelem reklamy Finanční toky do sportu, odvislé od telegennity sport. Odvětví Od 80. let vznik merchandisingu S 40. léta 60.léta TV O
5
Komercializace osy TV - sport
2. fáze komercializace sportu Dualismus TV Poptávka převyšuje nabídku TV práva na sportovní obsahy Neustále se zvyšující ceny vysílacích práv S Sledovanost TV Finance za TV práva TV O
6
Osa TV - obchod Prodej reklamního času u sportovních obsahů
Kompenzace nákladů za drahá vysílací práva u atraktivních sportů Účinná reklama pro obchodní subjekty S TV O
7
Situace ve 3. tisíciletí Ag Sp Odměny sportovcům Odměny sportovcům S
Účinná reklama produktů Vysoká sledovanost TV finance Finance za práva Finance za reklamu zisk Mrch Finance za reklamu TV O Účinná reklama produktů
8
Situace „menších“ sportů či „velkých“ v regionálním měřítku
Odměny sportovcům Sp S Uhrazení vysílání, kontakty Reklama, image Popularizace sportu Finance za reklamu TV O
9
Zdroje příjmu sportovního klubu regionálního rozměru
Sponzoring Příjem ze vstupného Merchandising
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.