Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KOMERCIALIZACE SPORTU

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KOMERCIALIZACE SPORTU"— Transkript prezentace:

1 KOMERCIALIZACE SPORTU
Magický trojúhelník Sport-TV-obchod

2 SPORT TV OBCH.

3 Osa TV - SPORT 1936 – ZOH Ga-Pa 1936 – LOH Berlín = 1. živé vysílání
1939 – v Německu poprvé využit přenosový vůz 1955 v ČSSR poprvé využit přenosový vůz Sport umocňuje TV sledovanost TV popularizuje sportovní odvětví S 40. léta TV O

4 Vznik osy SPORT - OBCHOD
1. fáze komercializace sportu, 1. komerční osa Sport nositelem reklamy Finanční toky do sportu, odvislé od telegennity sport. Odvětví Od 80. let vznik merchandisingu S 40. léta 60.léta TV O

5 Komercializace osy TV - sport
2. fáze komercializace sportu Dualismus TV Poptávka převyšuje nabídku TV práva na sportovní obsahy Neustále se zvyšující ceny vysílacích práv S Sledovanost TV Finance za TV práva TV O

6 Osa TV - obchod Prodej reklamního času u sportovních obsahů
Kompenzace nákladů za drahá vysílací práva u atraktivních sportů Účinná reklama pro obchodní subjekty S TV O

7 Situace ve 3. tisíciletí Ag Sp Odměny sportovcům Odměny sportovcům S
Účinná reklama produktů Vysoká sledovanost TV finance Finance za práva Finance za reklamu zisk Mrch Finance za reklamu TV O Účinná reklama produktů

8 Situace „menších“ sportů či „velkých“ v regionálním měřítku
Odměny sportovcům Sp S Uhrazení vysílání, kontakty Reklama, image Popularizace sportu Finance za reklamu TV O

9 Zdroje příjmu sportovního klubu regionálního rozměru
Sponzoring Příjem ze vstupného Merchandising


Stáhnout ppt "KOMERCIALIZACE SPORTU"

Podobné prezentace


Reklamy Google