Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vítejte na Marketingu
2
Distribuce = soubor organizací, které zabezpečují pohyb zboží a služeb ke spotřebiteli Počet úrovní = délka distribuční cesty přímá cesta nepřímá cesta: prostředníci (intermediary, middleman), zprostředkovatelé (agent, broker), (podpůrné distribuční mezičlánky)
3
Vliv prostředníka
4
Funkce distribučních cest
Informace Vlastnictví Propagace Platby Jednání Skladování Objednávání Podstupování rizika Financování
5
Počet úrovní distribuční cesty
Výrobce Spotřebitel Výrobce Maloobchod Spotřebitel Výrobce Velkoobchod Maloobchod Spotřebitel Výrobce Velkoobchod Prostředník Maloobchod Spotřebitel
6
Vertikální marketingové systémy
Uzavřený VMS = Korporační VMS Vertikální marketingové systémy Smluvní VMS: Dobrovolné sdružení sponzorované velkoobchodní firmou Družstvo maloobchodníků Franšíza Administrativně řízený VMS Stupeň kontroly
7
Inovace v marketingovém systému
Horizontální marketingové systémy Vícecestné marketingové systémy Spotřebitelský segment 1 Firemní segment 2 Maloobchod Dealeři Distributoři Výrobce Katalogy Telefon Internet Vlastní prodejci Disintermediation
8
Obranné strategie tržních vůdců
Křídelní obrana ÚTOČNÍK Poziční obrana OBRÁNCE Preventivní úder Aktivní obrana Plánovaný ústup Pohyblivá obrana
9
Útočné strategie tržních vyzyvatelů
Obchvat Křídelní útok ÚTOČNÍK OBRÁNCE Frontální útok Obkličovací manévr Partyzánská válka
10
Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing
Kotler, P. Marketing Management Marketing – distanční studijní opora Strategie ze dne
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.