Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

8. Marketing.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "8. Marketing."— Transkript prezentace:

1 8. Marketing

2 SPOTŘEBA JE HLAVNÍM DŮVODEM PROČ VYRÁBĚT
Adam Smith, 1776

3 Co je to marketing Marketing zahrnuje všechny činnosti počínaje zjištěním, jaký výrobek nebo služba na trhu schází až po jejich prodej zákazníkům. Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny výrobků a hodnot s ostatními. (Philip Kotler) Jednorázový prodej Udržení zákazníka

4 Analýza trhu nazývá se též segmentací Trh lze rozdělit na:
1. spotřebitelský a dále členit dle kritérií: - geografických - demografických - psychografických - chování 2. organizací a dále členit dle hledisek: - velikosti firmy - kritérií provozu - kritérií nákupu

5 Marketingový mix – „4P“ PRODUCT PRICE PLACE
- nové výrobky, vyřazení výrobků, změny v balení, designu, aj. PRICE - cenová úroveň, slevy, bonusy, ceny konkurence, aj. PLACE - způsob prodeje, kde, jakou cestou dostat zboží k zákazníkovi PROMOTION (podpora prodeje) - reklama, podpora prodeje, public relations

6 Produkt sortiment výrobků image ochranná známka design obal záruky
navazující služby

7 Price cenová politika, rozhodování o cenách, slevách, bonusech a dalšími výhodami cílem může být zajištění věrnosti zákazníka analýza trhu – poptávky, konkurence, cena není určována podle nákladů, ale snahou je snížit náklady, aby bylo možné prodávat za konkurenceschopné ceny V dopravě a telekomunikacích: - železniční doprava – kilometrická banka, zpáteční jízdenky, skupinové jízdenky, jízdenky SONE - integrované dopravní systémy - letecká doprava – nízkonákladové letecké společnosti - mobilní operátoři

8 Place – distribuce výrobku
nacházení místa, kde bude zboží prodáno a cesty (způsobu), jak se na toto místo dostane musí vycházet z analýzy chování zákazníků To může být provedeno: - přímým prodejem uživateli (jednotlivci nebo podniku - prodejem přes velkoobchod - prodejem přes prodejce Moderním prostředkem pro prodej je internet.

9 Promotion, podpora prodeje
Zahrnuje: reklamu sponzorství přímou komunikaci osobní prodej product placement - cílené umístění značkového výrobku za úplatu zájemci o propagaci podporu prodeje vztahy s veřejností image firmy – logo úroveň interní komunikace (podnikovou kulturu)

10 Program „4C“ Každému z uvedených 4P je možno přiřadit hledisko kupujícího, označené jako „4C“. Produktu – hodnotu z hlediska zákazníka (Customer Value) Ceně – náklady pro zákazníka (Cost to the Customer) Místu – pohodlí pro zákazníka (Convemence) Propagaci – komunikaci (Communication)

11 Životní cyklus výrobku
ustálení ústup pronikání rozšiřování tržby zisk t

12 Strategický marketing
Zahrnuje analýzy a vypracování: - faktorů vnitřních podmínek a stránek podniku, vnějších příležitostí a ohrožení (analýza SWOT) - faktorů konkurence - marketingových strategií, které vedou k dosažení podnikových cílů a následně jejich volbou - realizace a kontroly marketingového procesu - komplexní řízení marketingového procesu


Stáhnout ppt "8. Marketing."

Podobné prezentace


Reklamy Google