Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLenka Hrušková
1
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2
Na úvod: Co to je naučná stezka, k čemu slouží? – předem určená trasa (lesem, městem…), jejímž cílem je vzdělat – přinášet informace Navštívili jste někdy nějakou naučnou stezku? Jak vypadá? – vyznačení v terénu – naučné tabule (panely) – místa k odpočinku (lavičky, přístřešky) –…–… Obr. 2
3
Jak budeme postupovat? 1. Vyhledáme zajímavosti v okolí 2. Zjistíme, jak má naučná stezka vypadat 3. Vybereme trasu, která bude spojovat zajímavosti 3. Shromáždíme informace o stanovištích, zhotovíme fotodokumentaci 4. Vytvoříme tabule (panely) naučné stezky 5. Stezku zrealizujeme
4
Co budeme k práci potřebovat? Turistickou mapu 1 : 50 000 a její kopii Literaturu o obci a jejím okolí (turistické průvodce apod.) a literaturu odbornou Počítač s internetem Fotoaparát Obr. 3
5
Zajímavosti okolí školy Zamyslete se: – co je v okolí zajímavého (ekosystémy, rostliny, živočichové)? – co byste ukázali kamarádovi z jiného města, až vás přijede navštívit? V mapě vyhledáme další zajímavosti (les, rybník, průmyslová zóna…) K vyhledání můžete použít i fotomapy přístupné na webu (mapy.cz, maps.google.cz)
6
Naučná stezka Jak vypadá „ideální“ naučná stezka? Najděte informace na webu (např. naucnoustezkou.cz) – tabule s textem by měla obsahovat: název stezky číslo tabule plánek stezky – text: krátký srozumitelný … – umístění v blízkosti konkrétního jevu
7
Kudy půjdeme? Vydáme se do terénu a vybereme trasu vhodnou pro naučnou stezku – musí spojovat místa vhodná ke zhotovení panelů (tj. vybrané zajímavosti + můžeme vybrat místa další) – nesmí být příliš náročná – nesmí vést po frekventované silnici –…–… Trasu si v terénu zakreslujeme do kopie mapy Zajímavá místa vyfotografujeme
8
Vytvoříme tabule Každému je bližší něco jiného. Někdo má raději technické památky, někdo přírodu. Vytvořte skupinky po 4 – 5 lidech, ve kterých zpracujete tabule. Vytvořte naučný text (neměl by být moc dlouhý) – použijte internet, knížky, vlastní znalosti Text doplňte fotografiemi, obrázky, ale i otázkami, úkoly apod. Domluvte se celá třída na jednotném vzhledu tabulí. S návrhem může přijít každá skupina (tabule se dá vytvořit např. v Microsoft PowerPointu).
9
Obr. 4
10
Realizace stezky Realizace stezky v terénu může být velmi náročná (hlavně finančně). Jak udělat levnější variantu? – návrh stezky vyvěsíme na školní webovou stránku (nezapomeneme k panelům přidat i mapku trasy)
11
Zdroje obrázků Obr. 1: [cit. 2010-10-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nau%C4%8Dn%C3%A1_stezka_SPR_K arl%C5%A1tejn,_zast%C3%A1vka_A,_stojan.jpg Obr. 2: [cit. 2010-10-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Naucna-stezka.svg Obr. 3: [cit. 2010-10-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nikon_D40.png Obr. 4: Vlastní dílo autorky Jany Míkové. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.