Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRomana Lišková
1
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Informační systém pro podporu přepravy nebezpečných věcí využívající systém GNSS Doc. Dr. Ing. Miroslav Svítek vedoucí laboratoře telematiky
2
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Rozdělení přeprav nebezpečných nákladů Přepravy nebezpečných nákladů lze rozdělit: - I. kategorie - registrace, sledování, řízení a kontrola pohybu - II. Kategorie - registrace, sledování - III. Kategorie - registrace - IV. Kategorie - bez registrace Registrace nebezpečných nákladů zahrnuje: - Identifikace řidiče - Identifikace nákladu - Identifikace vozidla - Identifikace přepravy Řízení a kontrola nebezpečných nákladů zahrnuje: - Stanovení pevné trasy a sledování polohových, časových a rychlostních parametrů vozidla - Stanovení parkovacích ploch a kontrola vozidel na nich
3
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Identifikace vozidel (ENV ISO 14 814 – 16) CSIDélkaVelikost datových polí kódovaných struktur 1 7 bajtů (56 bitů) Country CodeIssuer IdentifierService Number 101432 2 6 bajtů (48 bitů) Manufacturer IdentifierService Number 1632 3 22 bajtů (176 bitů) Start Time Stop Time Geographic Limit Application Limit 80 88 4Proměnná Country Code Alphabet Indicator Licence Plate Number 108Nedefinováno 5 17 bajtů (136 bitů) Vehicle Identification Number (VIN) 136 6Proměnná Rezervováno pro CEN/ISO Nedefinováno 793 bitů Freight Container Numbering 93 8proměnná Country CodeTax Code 10nedefinováno
4
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Návrh architektury systému ITS správce infrastruktury ITS společností dopravců ITS společností přepravců Telematické prostředky (palubní jednotky dopravních prostředků) další společnosti Telematické prostředky (palubní jednotky záchranných vozidel) IS integrovaného záchranného syst. IS veřejné správy IS celní správy další společnosti EXTERNÍEXTERNÍ INFORMACEINFORMACE Management přepravy nebezpečných věcí Výběr tras přepravy nebezpečných věcí Management tísňového volání včetně automatické lokalizace nehody Modelování krizové situace (modely šíření kontaminace, dopravní modely Informační podpora při výkonu záchranných prací Odklonění dopravy, informování veřejnosti, atd. při vzniku mimořádné situace Vyhodnocení záchranných opatření
5
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Hierarchické uspořádání navrženého systému III. I. II. III. II. I. III. OBU Informační systém pro přepravu nebezpečných věcí Organizace zodpovědné za realizaci dopravně- přepravního procesu Organizace dotčené realizací dopravně- přepravního procesu
6
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Softwarová architektura systému SERVER WMS, WFS SERVER WWW INTERFACE DATABASE ON BOARD UNIT APLICATION CLIENT HUMAN INTERFACE APLICATION SERVER DATABASE + GIS DATABASE ROUTING
7
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Technologie systému SERVER WMS, WFS GEOSERVER WWW INTERFACE J2EE HTTP, HTTPS Komerční uživatelé, dispečeři IZS GIS DATABASE PostGIS DATABASE PostgreSQL SQL MOBILNÍ JEDNOTKA C/C++ SQL APLICATION SERVER J2EE ROUTING C/C++ GTP, HTTPS SQL HTTP GTP
8
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Ukázka popisu entity zboží
9
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Stavy entity přeprava Stavy ve skupinách A, B, C se navzájem vylučují, stavy skupin D a E mohou platit současně. Neinicializovaný stav je určen číslem 0, tento stav se využije na začátku přepravy. StavKódPopis active 1 Přeprava probíhá ready 2 Přeprava neprobíhá, je schválena forbidden 3 Přeprava je zakázána done 4 Přeprava je provedena, ukončena B. stavy prováděcí (pursuance_state): StavKódPopis Loading 8 Nakládka Discharge 9 Vykládka Pause 10 Přestávka, parking Jam 11 Dopravní zácpa Ride 12 Jízda Stopped 13 Stojí z neurčeného důvodu A. stavy aktivity (activity_state):
10
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky C. stavy bezpečnostní (secure_state): StavKódPopis sec_ok 16 Vše je v pořádku warning 17 Varování, podezření; např. zvýšená teplota nákladu, nedostatek paliva, požadován přídavný popis: viz technické stavy unknown 18 Neznámý stav – z důvodu nedostupnosti signálu light_accident 19 Lehká havárie, není nutný okamžitý zásah, nicméně je to druhý nejnebezpečnější stav panic 31 Havárie, nehoda, nebezpečný technický problém D. technické stavy (technical_state): tech_ok 32 Monitorovaná technika je v pořádku tech_problem1 33 Porucha na vozidle – kolo tech_problem2 34 Porucha na vozidle – motor tech_problem3 35 Porucha na vozidle – návěs tech_problem4 36 Porucha na vozidle - jiný warn_temp 37 Varování: zvýšená teplota warn_fuel 38 Nedostatek paliva sys_err 39 SW porucha na PDA Stavy entity přeprava
11
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky E. stavy legální (legal_state): StavKódPopis legal_ok 64 Vše je v pořádku speed 65 Překročená povolená rychlost; požadována hodnota maximální povolené rychlosti offroad 66 Přeprava probíhá mimo navrženou trasu Stavy entity přeprava
12
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Doporučené řešení systému e-call
13
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Vazba na další informační systémy Předpověď počasí Senzory na dálnicích
14
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky MEDARD ( www.medard-online.cz) MEDARD - Meteorological and Environmental Data Assimilating system for Regional Domains
15
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Základní procesy systému e-call Základní procesy systému tísňového volání jsou rozděleny do následujících pěti skupin: automatický e-call se smlouvou s poskytovatelem služby (SP), automatický e-call bez smlouvy s poskytovatelem služby (SP), manuální e-call zmáčknutím SOS tlačítka se smlouvou s poskytovatelem služby (SP), manuální e-call bez smlouvy s poskytovatelem služby (SP) chybná funkce vedoucí k falešnému hovoru.
16
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Parametry analýzy spolehlivost doručení dat do PSAP minimální čas priorita zásahy do telekomunikačních sítí spolehlivost přenosu dat notifikace doručení pokrytí technologie v Evropě náklady PSAP na implementaci technologie
17
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Vyhodnocení analýzy
18
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky USSD obousměrné a poloduplexní spojení mezi mobilním telefonem a USSD aplikačním serverem přenos jednotlivých operací probíhá po SCCP vrstvě SS7 signalizace maximální délka jedné datové USSD zprávy je 182 bytů jde o P2P transport a data nejsou nikde v GSM síti „skladována“
19
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky UUS služba poskytovaná v rámci ISDN sítí Pro přenos zpráv používá ISUP vrstvu SS7 maximální délka zprávy je 128 bytů existují tři různé druhy UUS služeb, která se liší dle toho, v které fázi hovoru jsou UUS zprávy posílány aktivace UUS může být buď implicitní nebo explicitní snadná zneužitelnost služby ze strany účastníka
20
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Doporučení technologie pro e-call na základě výsledků analýzy se po technické stránce jeví jako nejvhodnější použití technologie UUS na druhém místě se umístily technologie DTMF a USSD naprosto nevhodné pro použití v rámci projektu e-Call se ukázaly technologie SMS a GPRS, protože nesplňovaly některý z důležitých požadavků na technologii pro přenos MSD
21
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Pilotní test v roce 2006 V roce 2006 proběhne dlouhodobý test funkcí a systémových parametrů navrženého systému u vybraného dopravce Provedena informační vazba na další informační systémy (MEDARD) Na základě vyhodnocení testu bude vypracován detailní protokol Na základě výsledků testu bude navržena úprava legislativy a standardů Projekt monitorování nebezpečných nákladů je řešen v součinnosti s pilotním projektem „e-call“ v ČR V rámci Euro-regionálního programu „Connect“ bude testována v letech 2006 a 2007 přeshraniční výměna informací (ČR, Polsko, Slovensko) o přepravách nebezpečných nákladů Vazba řešitelského týmu na obdobné evropské aktivity a projekty
22
České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.