Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Identifikace partnera
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Znojmo, Dvořákova 19 Číslo partnera: 3 Adresa: Dvořákova 19, Znojmo Statutární zástupce: Ing. Josef Brouček Kontaktní údaje: telefon Webová adresa
2
SOŠ a SOU, Znojmo, Dvořákova 19
3
Projektový záměr Zkvalitnění výuky v technickém a přírodovědném vzdělávání na SOŠ a SOU Rozvoj klíčových a odborných kompetencí absolventů SŠ Vybavení odborných učeben moderní technikou a zařízením Zapojení odborníků z praxe a vědeckých pracovníků do vzdělávání a výchovy žáků SŠ
4
Zapojení vědeckých pracovníků do výuky
Doc. Ing. Patrik Burg, Ph. D. Prof. Ing. Pavel Zemánek, Ph.D.
5
Zapojení odborníků z praxe
Bula Karel
6
Cílové skupiny Žáci střední školy: - učební obor Opravář zemědělských strojů-KA 1 - maturitní obor Přírodovědné lyceum – KA 2 Žáci 7 spolupracujících ZŠ - 8. a 9. ročník - 3 ZŠ ze Znojma: Přímětice, Václavské nám., Klášterní ul ZŠ z okolí Znojma: Kravsko, Višňové, Prosiměřice, Hrušovany n/J.
7
Spolupracující subjekty
Technický obor v KA 1: Agrall Bantice a.s., zemědělská technika Fronius Česká republika s.r.o. Přírodovědný obor v KA 2: .A.S.A.EKO Znojmo, s.r.o. Znovín Znojmo a.s. Mendelova univerzita v Brně
8
Zhodnocení naplňování MI (k 1. 6. 2015)
Podpoření žáci v počátečním vzdělávání: plán: 400 realita: 903 Pedagogičtí pracovníci další vzdělávání (CLIL) plán: 10 realita: 10 Poskytovatelé služeb (výukové týmy, tvorby slovníků a výukových materiálů, odborníci z praxe apod.) plán: 36 realita: 31 (do konce VI 36) Nově vytvořené produkty (cizojazyčné slovníky) plán: 3 realita: 0 (do konce VI 3)
9
Realizované aktivity žáků ZŠ v KA 1
Školní rok: 2013 – 2014 a 2014 – 2015 Povinná výuka: 5 aktivit /rok Zájmový kroužek Opravárenské činnosti ZŠ: 3 aktivity/rok Závěrečná odborná exkurze: návštěva firmy AGRALL Bantice a.s. a Fronius Česká republika, s. r. o. Jednotlivé aktivity byly určeny pro žáky 7 základních škol
10
Novinky ve výuce u žáků SŠ – obor Opravář zemědělských strojů
Nově vybavené odborné učebny pro výuku (dílny) - diagnostická technika - drobné ruční nářadí - svářecí agregáty Zapojení odborníků z praxe do výuky prostřednictvím kroužku Opravář
11
Panel zapojení elektroinstalace Zetor
12
Výroba plechové krabičky
13
Vyvrtání orýsovaného materiálu
14
Práce s plechy – žáci ZŠ
15
Práce s ručním nářadím
16
Nýtování – žáci ZŠ
17
Svařování
18
Realizované aktivity žáků ZŠ v KA 2
Školní rok: 2013 – 2014 a 2014 – 2015 Povinná výuka: 10 aktivit /rok Zájmový kroužek Přírodní vědy ZŠ: 3 aktivity/rok Závěrečná odborná exkurze: návštěva firmy Znovín Znojmo a.s., .A.S.A.EKO Znojmo, s.r.o. Jednotlivé aktivity byly určeny pro žáky 7 základních škol.
19
Odborná exkurze .A.S.A.EKO Znojmo, s.r.o.
20
Akademická zahrada Mendelovy univerzity v Lednici
21
Novinky ve výuce u žáků SŠ – obor Přírodovědné lyceum
Vybavená chemická laboratoř - přístroje a zařízení, chemické sklo a chemikálie Zapojení odborníků z praxe do výuky prostřednictvím kroužku Přírodní vědy SŠ Zapojení vědeckých pracovníků do výuky prostřednictvím spolupráce s Mendelovou univerzitou v Brně Výuka odborných předmětů v cizím jazyku /metoda CLIL/ s využitím vytvořených cizojazyčných slovníků
22
pH-metr, elektromagnetické míchadlo
23
Sklopná pipeta = „špaček“ pístoventilový dávkovač
24
Spektrofotometr
25
Laboratorní váhy
26
Příprava kalibračních řad: kolorimetrie a fotometrie
27
Odpady a člověk
28
Vyzdobíme si byt rostlinami a Podzimní dekorace
29
Pokožka rostlin
30
Anatomie kapra a Základy pitevní práce
31
Suroviny v pekařství
32
Zalaminovaná krása přírody
33
Výroba ručního papíru
34
Vytvořené výstupy KA 1 Nové vybavení učeben Podpořeni žáci ZŠ a SŠ
Výukové materiály pro spolupracující ZŠ: - 6 ks z povinné výuky /textová a digitální forma pro jednotlivé ZŠ, umístění na školní stránky
35
Samostmívací kukly pro svařování
36
Vytvořené výstupy KA 2 Nové vybavení učeben – chemická laboratoř a odborná učebna Podpořeni žáci ZŠ a SŠ Výukové materiály pro spolupracující ZŠ: ks z povinné výuky /textová a digitální forma pro jednotlivé ZŠ, umístění na školní stránky Pro žáky SŠ 3 soubory pro jazykové vzdělávání - 3 ks výukových materiálů pro metodu CLIL - cizojazyčné odborné slovníky v ANJ a NEJ -8 témat
37
Přínosy pro kvalitu výuky v KA 1 v oboru Opravář zemědělských strojů
modernizace vybavení odborné učebny učebního oboru Opravář zemědělských strojů zvýšený zájem o přijetí do učebního oboru Opravář zemědělských strojů a zlepšení technické vybavenosti žáků ZŠ aplikace moderních technologických postupů z praxe do výuky na SŠ
38
Přínosy pro kvalitu výuky v KA 2 v oboru Přírodovědné lyceum
moderní vybavení nově vybudované chemické laboratoře a odborné učebny zlepšení úrovně znalostí a dovedností v přírodovědném vzdělávání na ZŠ rozvoj získaných dovedností a znalostí žáků SŠ a obohacení o poznatky odborníků z praxe a výzkumu zvýšení jazykové připravenosti žáků v odborných předmětech
39
Nová laboratoř chemie
40
Přínosy pro žáky ZŠ zvýšení zájmu o přírodovědné a technické vzdělávání rozšíření přehledu o náplni práce a pracovních možnostech konkrétních společností uvědomění si nutnosti dodržování pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci zlepšení znalostí a praktických dovedností v přírodovědné a technické oblasti na ZŠ
41
Přínosy pro žáky SŠ lepší připravenost na vstup na trh práce a zvýšení informovanosti o pracovních příležitostech v regionu lepší technická zručnost a znalost moderních technologií lepší odborná jazyková připravenost
42
Pozitivní zkušenosti Žáci ZŠ i SŠ vítali praktické činnosti, kdy mohli sami - tvořit nové věci - provádět žákovské pokusy v chemické laboratoři Došlo ke zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium v oboru Opravář zemědělských strojů Postupně došlo ke zvýšení zájmu žáků ZŠ o nabízenou spolupráci Podařilo se propojit jednotlivé stupně vzdělávání vzájemně a s praxí
43
Spokojený žák-nejlepší zkušenost
44
Negativní zkušenosti Vysoký počet hodin aktivit povinné výuky u žáků ZŠ a narušování výuky na ZŠ a SŠ Někteří žáci se těšili na aktivity x část z nich to bere pouze jako únik z výuky Nepřipravenost žáků ZŠ na činnosti v rámci projektových aktivit Nízká úroveň přírodovědných a technických znalostí žáků ZŠ a jejich motivovanost
45
Zkušenosti s vedením projektu
Vysoký objem administrativní činnosti V počátku nejasně stanovené požadavky na vedení dokumentace a pravidla realizace projektu Ochota a vstřícnost pracovníků odboru regionálního rozvoje při konzultacích pro řešení problémů
46
Odborná práce budoucích vědců
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.