Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tvorba dotazníku Stanovení problému, stanovení cílů Sestavení plánu výzkumu Návrh vzorku = screening Sběr dat Analýza dat Závěrečná zpráva Cíl: zjištění přání a potřeb zákazníků při používání stěračů Typ výzkumu: dotazníková akce Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování
2
Zařazení jednotlivých otázek
Tvorba dotazníku Etapy při tvorbě dotazníku Úvodní rozhodnutí Zařazení jednotlivých otázek Forma a tvar otázek Tvar odpovědí Sled otázek Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování Tvar dotazníku Předběžné testování
3
Tvorba dotazníku Druhy otázek: - UZAVŘENÉ - předem dané odpovědi
- OTEVŘENÉ – možnost odpovědět vlastními slovy - POLOZAVŘENÉ – dána alternativa a ještě vysvětlení - ŠKÁLOVÉ Zcela důležité velmi důležité důležité spíše nedůležité nedůležité nevím 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování
4
Tvorba dotazníku Výběr vhodného vzorku = screening
1. 75% muž, 25% žena 2. Věk let 3. Trvalý pobyt v České republice 4. Majitel vozu třídy A (Škoda Octavia, Renault Megane, VW Golf, …) 5. Stáří vozu max. 5 let 6. Uvažuje o koupi nového vozu v následujících 5 letech V bodech 2 a 4 je třeba zajistit zpětnou vazbu Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování
5
Vyhodnocení dotazníku
1. Editace dotazníku 2. Kódování dotazníku 3. Zpracování dotazníku 4. Výstup Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování
6
Vyhodnocení dotazníku
Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování
7
Vyhodnocení dotazníku
Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování
8
Vyhodnocení dotazníku
CO ? Funkčnost celku 9 Váha požadavků Kvalitní guma 8 Snadné ovládání 8 Lehká údržba 7 Jak důležité pro zákazníka je splnění požadavků? Dešťové senzory 6 5 Rozmrazování Ohodnocení Životnost,odolnost 9 5 Robustnost x elegance Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování 9 = nejvyšší priorita 1 = nejnižší priorita Nehlučná funkce 7 9 Zajištění výhledu
9
Vyhodnocení dotazníku
Jednotlivé hodnoty vztahů jsou výsledkem týmové diskuze Vzájemná ovlivnitelnost: 1=malá 3=střední 9=velká Ramínka a gumy Konstrukce Průměr a počet trysek Přilnavost gumy Umístění páček Materiály ramínka Výkon motorku Dílenské zpracov. JAK ? Materiál gumy Návrh, vývoj CO ? Funkčnost 9 9 9 9 1 3 3 9 1 3 Kvalitní guma 8 9 3 9 9 Snadné ovládání 8 Lehká údržba 7 3 9 3 3 Zajištění výhledu 9 9 9 9 9 9 Dešťové senzory 6 9 Rozmrazování 5 9 Druhy otázek (otevřené, zavřené) Vyhodnocení (kódování) Tvorba dotazníku (nutná spolupráce všech zúčastněných oblastí podniku, testovací skupina) Podle způsobu kontaktu - dotazování osobní - dotazování písemné - dotazování telefonické - dotazování elektronické Dotazník a jeho pravidla: jasná hlavní myšlenka dotazníku, tzn. na koho se s dotazníkem budeme obracet nesmíme rozptylovat paměť dotazovaných otázky musí být jasně formulovány, abychom se vyhnuli dvojsmyslnosti otázek psychologické faktory – dotazování budou mít často tendenci odpovídat způsobem, který oni považují za správný, i když nemusí být pravdivý otázky nemají omezovat dotazovaného krátké, jasně a stručně formulované dotazy nutnost kontrolních otázek Typy otázek: 1) uzavřené = jsou vypsané hotové odpovědi Např. Myslíte si, že pro nadané děti je potřeba zřizovat speciální třídy? Ano Ne Nevím 2) otevřené = volnost u odpovědí, neomezují respondenta, ale jsou těžké na zpracování Např. Jaký je váš názor na zřizování speciálních tříd pro nadané děti? 3) polozavřené = dána alternativa a ještě vysvětlení Např. Souhlasíte se zřízením speciálních tříd pro nadané děti ve školách? Ano – Ne ( pokud Ano, proč?) 4) škálování Životnost, odolnost 9 9 9 3 3 Robustnost x Design 5 9 3 9 9 Nehlučná funkce 7 9 9 9 3 3 3 Velikost účinku na zákazníka 225 444 330 276 99 201 183 132 48 1 2
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.