Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak učit práci s grafikou
Kdy začít? Gimp, Malování nebo Photoshop? Patří sem pouze čmárání po pracovní ploše? Motivace Časté chyby Toto téma jsem rozdělil do těchto oblastí, které je nutné zmínit. Kdy začít? – pracovat s grafikou je až středoškolskou záležitostí… (ano/ne) Gimp… v čem učit práci s grafikou. Čmárání…- grafika je široký pojem. Motivace - umění zaujmout Časté chyby – jak zařídit aby si žáci nepřidělávali práci
2
Kdy začít? Co nejdříve Žák se učí nejen kreslit, malovat… ale i pracovat s myší a s dalšími aplikacemi Dítě umí dřív rozeznávat věci kolem sebe než rozumět obsahu slov Je důležité aby žák co nejdříve zjistil jaké jsou možnosti počítače. Myš je jedním z hlavních ovládacích prvků PC. Podobně jako při tvorbě grafiky funguje myš i v jiných aplikacích. Vyberu nástroj a použiji ho na pracovní ploše. Např. V grafickém editoru vyberu obdélníkovou oblast, vyberu nástroj vyplňování barvou a použiji na vybranou oblast. Auto & auto V textovém editoru něco napíšu, označím myší, kliknu na barvu písma a text se obarví.
3
Gimp, Malování nebo Photoshop?
V jednoduchosti je krása Čím jednodušší prostředí na začátek, tím rychleji se do toho žák „dostane“ Malování. Jednoduché, dostupné přímo ve windows a proto nejvhodnější. Aby mohl žák postoupit dále musí nejprve ovládat základní nástroje. Není proto vhodné ho zahlcovat množstvím mocných nástrojů které nabízeji profesionální programy. Gimp je určitě výborný program. Uvážíme-li že je zdarma a kolik funkcí obsahuje… to je všechno pěkné ale k čemu žákům všechny tyhle funkce budou když neporozumí těm základním? Malováním neuděláme díru do světa ale právě svou jednoduchostí dává žákům příležitost se snadno seznámit se základními funkcemi které mohou později použít i ve složitějších programech.
4
Patří sem pouze čmárání po pracovní ploše?
Další oblasti kterých se grafika týká Digitální foto, animace, speciální software, plotter… Mezipředmětové vztahy Výtvarná výchova Jak můžu dostat obrázek do PC? Jakto že se tenhle obrázek hýbe? To auto vypadá jako opravdové… - Tyto a ještě další otázky nelze při výuce grafiky opomenout. Např. strávit několik hodin při práci s digitálním fotoaparátem, nafotit prostory školy, upravit, udělat nástěnku s fotkami školy. To potěší nejednoho ředitele a zaujme prvňáčky při zápisu. – Jak málo stačí k projektové výuce. Grafika a výtvarná výchova mají jistě mnoho společného a nelze ani jedno opomíjet. Např. výkresy společně se scannerem lze využít k dokreslení obrázků aniž by se žáci zašpinili barvami.
5
Motivace Mladší lze motivovat snadněji
Kladou si nižší cíle, proto mají na sebe nižší nároky Starší hned tak něco nevytrhne Učitel se více nadře aby je motivoval Mladší žáci mají radost i z malého úspěchu. Např. domeček, kytička, sluníčko… S věkem však nároky rostou a proto je nutné volit takové úlohy které zaujmou i dospívajícího teenagera. Např. tvorba plakátu oblíbeného herce, zpěváka…
6
Časté chyby Co je třeba žáky naučit nebo odnaučit?
Nestěžovat si práci neznalostí Neznalost může být způsobena: Nekvalitním výkladem a ukázkou učitele, nepozorností žáka nebo žákovými předpoklady pro pochopení látky. Každý nástroj lze využít několika způsoby. Je třeba dávat pozor aby si žáci nezvykli používat pouze některé. Stejně tak i neznalost základních pracovních postupů. Znalost urychluje práci. Např. vybarvování velkých ploch štětcem, kreslení pravidelných obrazců od ruky
7
Děkuji za pozornost Použitá literatura:
Při výrobě této prezentace jsem čerpal z těchto materiálů Použitá literatura: VANÍČEK, J.; ŘEZNÍČEK, P. Informatika pro základní školy 1. díl. Brno: Computer Press, 2004, ISBN VANÍČEK, J. Přednášky z didaktiky informatiky a výpočtní techniky URL: grafické prvky: vlastní tvorba URL:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.