Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOldřich Staněk
1
Popis systému DBMAN (KEVIS)
2
Obecná charakteristika Systém DBMAN vychází ze snahy maximálně zobecnit přístup k datům v jednoduchých databázích. Původním záměrem bylo obsloužení evidenčních agend krajského úřadu typu jedné tabulky bez složitějších vazeb. Hlavním motivem bylo okamžitě vyhovět tlaku odborů KrÚ na tvorbu speciálních „prográmků“ a přesto na úřadě neprogramovat.
3
Základní požadavky na systém Maximálně jednoduchá administrace Důraz na rychlost vytvoření nové agendy (nová aplikace do 5 min) Tenký klient Dálkový přístup, externí aplikace pro veřejnost Databázová i systémová nezávislost Jednoduchost obsluhy Flexibilní systém přístupových práv Flexibilita rozhraní
4
Funkce systému Správa dat Autorizace uživatelů Custom interfaces, vzhled Číselníky Automatická pole Tiskové sestavy Interní vs. externí databáze, replikace dat (praktická ukázka)
5
Plánované funkce Vazba na základní registry (především UIR- ADR) XML I/O interface pro každou databázi Zdetailnění přístupových práv Návrh alternativních zobrazení (skiny) Dořešení výstupů – tisky, hromadné DBF a XLS exporty Globální vyhledávání, fulltext
6
Systémové požadavky Databáze libovolná db podporovaná jazykem PHP (MySQL, Oracle, SQL, Informix, …) provozováno na MySQL Systém libovolný OS s implementací www serveru typu Apache provozováno na W2K serveru WWW server libovolný server s PHP v. 3+ provozováno na Apache řady 1.3 Libovolný browser
7
Historie vzniku Březen 2001 – specifikace požadavků, sběr informací oborů Duben 2001 – výběr externího dodavatele, detailní zadání Květen 2001 – ostrý provoz prvních aplikací v systému DBMAN Červen 2001 – implementace tiskových a emailových funkcí Červenec – prosinec 2001 – zavedení specializovaných funkcí pro externí databáze, vývoj nadstavbových aplikací Leden 2002 – integrace ekonomických subsystémů (objednávky, evidence, rozpočty) Březen 2002 – řešení problematiky replikací dat, bezpečnost Září 2002 – návrh nového designu
8
Další vývoj Výběr firmy Marbes consulting k dokončení vývoje Distribuce na ostatní krajské úřady, vývoj a provozování centrální verze. Řešení pilotních úloh centrálních evidencí Změna názvu na KEVIS
9
Kontakt Krajský úřad kraj Vysočina Odbor informatiky Žižkova 57 587 33 Jihlava Ing. Petr Pavlinec (pavlinec.p@kr-vysocina.cz)pavlinec.p@kr-vysocina.cz Petr Cop (cop.p@kr-vysocina.cz)cop.p@kr-vysocina.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.