Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAleš Bařtipán
1
Prezentace z DIFM Kaplička ve Vysokém Újezdě
2
Autoři: Kamila Kraftová (alienka@centrum.cz)alienka@centrum.cz Zdeněk Nejedlý (rsc@email.cz)rsc@email.cz
3
Zadání: Vytvořit rovinné plány a prostorový model vybraného památkového objektu 3D model využitelný pro vizualizaci a animaci Přímé propojení modelu na další druhy dat Požadovaná přesnost modelu do 5 cm
4
I.Úvod Tato prezentace vznikla na podkladě ročníkové práce, která byla součástí předmětu Fotogrammetrie 30 a Digitální fotogrammetrie. Dalo by se říct, že projekt začal vznikat již v předmětu Fotogrammetrie 20, kdy se konaly měřické práce v terénu. Kapličku, která je součástí této práce, zaměřil Zdeněk Nejedlý, neboť se nachází v blízkosti jeho bydliště.
5
II. Kaplička Lokalizace: Kaplička se nachází na návsi obce Vysoký Újezd v blízkosti rybníka. Půdorys tvoří osmiúhelník. Na střeše kapličky je umístěna malá zvonička, která je dodnes funkční. Kaplička je po celkové rekonstrukci.
6
Historie: Kapličku nechal roku 1887 postavit Matěj Vlasák, vysvěcena byla 2.10.1887. Zvon darovala paní Anna Kreislová, majitelka místního zámku (dříve visel na lípě před čp. 14). Za druhé světové války byl zvon zrekvírován, po válce se ho ale podařilo získat zpět. Roku 2002 byla kaplička celkově zrekonstruována.
7
III. Podklady Vlastní měření: Vzhledem ke stavební jednoduchosti a malé hloubkové členitosti kapličky byla zvolena metoda průsekové fotogrammetrie. Byl použit digitální fotoaparát KODAK CX4210 s rozlišením 1232×1632 bodů. Objekt byl oměřen pásmem. Prostorové souřadnice vlícovacích bodů (rohy kapličky) byly počítány ve vhodně zvolené místní soustavě.
8
IV. Photomodeler tvorba prostorového modelu objektu: kalibrace komory – pomocí určení obdélníku na snímku, rozměry obdélníku známe ve skutečnosti snímání spojovacích bodů – nejméně 1 bod na 3 snímcích, lépe 6-10 částečné vyhodnocení objektu export do formátu *.dxf
9
Výsledek vyhodnocení v programu PhotoModeler
10
V. MicroStation import dat z formátu *.dxf vlastní vyhodnocení – použití zhruba 15% výsledků z PhotoModeleru (kostra objektu) plochování přiřazení materiálů optimalizace a export do VRML
11
Výsledek vyhodnocení v programu MicroStation
13
VI. VRML VRML=Virtual Reality Modeling Language úprava VRML v programech Internet Space Builder a VrmlPad přidání odkazů vytvoření prezentace pro Internet
14
Výsledný VRML objekt
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.