Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVanesa Lišková
1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_EK.2.08 Ekosystém Vytvořeno: 08. 08. 2013 Ověřeno: 13. 12. 2013 Třída: ESO2
2
Ekosystém Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Předmět:Ekologie Ročník:2. ročník Autor:Bc. Kateřina Tymešová Časový rozsah:např. 1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook Klíčová slova:demos, biocenoza, druh, konzument,producent, reducent Anotace: Žák se z prezentace dozví vše podstatné o ekosystémech. Prezentace se doporučuje používat společně s pracovními listy.
3
Funkční soustava živých a neživých složek životního prostředí, jež jsou navzájem spojeny výměnou látek, tokem energie a předáváním informací a které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase. Ekosystém - definice Dynamický cirkulační systém živých organismů a jejich abiotického prostředí, s koloběhem látek a tokem energie, schopný samostatné existence; jde o základní, prostorově vymezenou jednotku biosféry populace + populace = biocenóza biocenóza + neživé prostředí = ekosystém biocenóza jedinec populace EKOSYSTÉM
4
Co je vstupní bránou energie do ekosystému 6 CO2 + 6 H2O + energie C6H12O6 + 6 O2
5
Složky ekosystému: anorganické látky (C, N, CO2, H2O) organické látky (cukry, tuky, bílkoviny) producenti (zelené rostliny) konzumenti (býložravci, masožravci) dekompozitoři (reducenti, baktérie, houby) rybník, pole, akvárium, les, louka, půda Příklady ekosystému: Myslíte si, že zkumavka s mikroorganismy je ekosystémem
6
Typy ekosystémů: přirozený - přirozený přírodní ekosystém s minimálními nebo žádnými zásahy člověka. Druhově bohaté území s nižší produkcí. Jsou schopné autoregulace a vývoje, při částečném porušení mají možnost obnovy umělý - dnes převažující typ ekosystému. Vznikl zásahem člověka. Lze mezi ně zařadit pole, louky, zahrady,parky, lesy, rybníky, přehrady, akvária... Druhově méně početné, proto nestabilní, snadno narušitelé, nejsou schopny autoregulace.
7
Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména. Použitá literatura http://fld.czu.cz/vyzkum/nauka_o_lp/ekologie/ekosystemy.html http://shopiq.cz/beachworld/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.