Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Elektronická učebnice - II

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Elektronická učebnice - II"— Transkript prezentace:

1 Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.1 ZLOMKY = ? = ? = ? : = ? = ? Autor: Mgr. Yveta Hercogová

2 Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.2 CO JIŽ VÍME O ZLOMCÍCH? Jak se zlomek zapisuje: a čte: čtyři pětiny Zapsat zlomkem, jaká část celku je vyznačena 5 8 Rozdíl mezi pravým a nepravým zlomkem Co je smíšené číslo , , , ….. Jak zlomky rozšiřujeme a krátíme a) = b) = 1 4 Porovnáváme zlomky < 7 11 Zapsat desetinný zlomek 0,35 = Víme, co je zlomek v základním tvaru , , , ……..

3 17.3 JAKÉ SI ŘEKNEME NOVÉ TERMÍNY A NÁZVY?
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.3 JAKÉ SI ŘEKNEME NOVÉ TERMÍNY A NÁZVY? Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem s různým jmenovatelem Sčítání smíšených čísel Odčítání zlomků se stejným jmenovatelem Odčítání smíšených čísel Násobení zlomků přirozeným číslem zlomkem Dělení zlomků Převrácený zlomek Složený zlomek

4 Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.4 CO SI ŘEKNEME NOVÉHO? Sčítání a odčítání zlomků a) stejný jmenovatel b) různý jmenovatel = = převedeme na společného jmenovatele sčítáme a odčítáme jako zlomky se stejným jmenovatelem = = 1 20 Sčítání a odčítání smíšených čísel metody: a) sečteme a odečteme zvlášť celky a zvlášť zlomkové části = = b) smíšené číslo převedeme na nepravý zlomek = = = = = = = Násobení zlomků a) přirozeným číslem b) zlomkem - přirozeným číslem vynásobíme čitatele a jmenovatele opíšeme - vynásobíme čitatele s čitatelem a jmenovatele s jmenovatelem = = = = = 6 20 c) násobení smíšených čísel převedeme na nepravý zlomek násobíme dle pravidel Dělení zlomků : = násobíme převráceným zlomkem Složený zlomek čitatel jmenovatel hlavní zlomková čára a) : = = b) =

5 17.5 PROCVIČOVÁNÍ A PŘÍKADY
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.5 PROCVIČOVÁNÍ A PŘÍKADY Jeden balík váží kg, druhý kg a třetí kg. Kolik kg váží všechny balíky dohromady? + 1 3 . Kolik 𝑚 2 místnosti pokryje obdélníkový koberec o rozměrech m a m ? Kolik lahví vína 0,7 l naplníme ze sudu, který obsahuje l vína? Ke každému zlomku z levého oválu vyber číslo z pravého oválu, které se mu rovná. ,23 ,9 , ,25 K písmenům A, B, C, D, E napište zlomek v základním tvaru, který na číselné ose vyjadřují: A B C D E 𝟏 𝟐 3 8 2 5 7 10 11 18

6 Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - II. stupeň Zákadní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.6 NĚCO PRO ŠIKOVNÉ Do odměrných válců byly postupně nality voda a olej (různé hustoty). Jejich množství je vyjádřené zlomkem. Vodu v dolní části válce vybarvěte modře, olej na povrchu červeně voda l voda 1 5 l voda l olej 2 l olej 1 2 l olej 1 2 l

7 Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Mathematics 17.7 CLIL Guess! It´s my wife´s birthday and I´m making coffee for the guests. One pot is for 1,5 l of water and I need exactly 3 pots of water. Each of the guests drinks one cup of coffee and this one cup is just for 0,15 l of coffee. How many guests are here? (Me and my wife don´t drink coffee)

8 Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.8 TEST 1. Smíšené číslo 3 𝟒 𝟓 ve tvaru 2. Výsledek součinu 𝟏 𝟐 . 𝟑 𝟒 . 𝟏 𝟓 je : nepravého zlomku je: a) 19 5 b) 17 5 a) 3 20 b) 3 40 c) 4 19 d) 5 19 c) 3 10 d) Výsledek podílu 𝟓 𝟗 : 𝟓 𝟗 je : 4. Čtverec má délku strany 𝟑 𝟖 m. a) 5 9 b) -1 Vypočítej obvod. a) 1 m b) 1,5 m c) 0 d) 1 c) 2 m d) 2,5 m Odpověď: 1. a 2. b 3. d 4. b

9 Slide č.1 – úvod, název tématu, motivace
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17. 9 ZDROJ Matematika 7, I. Díl – Prometheus Matematika, pracovní sešit A pro 7. ročník ZŠ Matematika, pracovní sešit B, C pro 7. ročník ZŠ Slide č.1 – úvod, název tématu, motivace

10 17.10 Anotace Autor Mgr. Yveta Hercogová Období 07 – 12/2011 Ročník
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 17.10 Anotace Autor Mgr. Yveta Hercogová Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Klíčová slova Převrácený zlomek, složený zlomek, sčítání, odčítání, násobení, dělení Anotace Prezentace popisující početní operace se zlomky


Stáhnout ppt "Elektronická učebnice - II"

Podobné prezentace


Reklamy Google