Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Konzumní společnost Petr Machala
2
Co jsme se posledně učili?
Co je to světová ekonomika? Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? Jak dělíme svět z ekonomického hlediska? Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. Vysvětlete schéma bludného kruhu bídy.
3
Víte, co je to konzumní společnost?
4
Kdy se vytváří zmasovění spotřeby?
poslední čtvrtina 19. století – horní vrstva rodí se nová filozofie prodeje nestačí jen prodat, co si zákazník žádá, je třeba v něm probudit potřebu konzumu …to musím mít…
5
Jaké jsou fáze konzumu? Musíte to mít..., říká prodejce Musím mít něco víc, lepšího než soused…
6
Musím to mít, protože se mi to líbí, plním si touhy, sny, skrytá přání
od 70. let 20. století – období hyperkonzumu
7
Co je to hyperkonzum? hodnoty blahobytu, cestování a zdravého životního stylu jsou sdíleny všemi usilujeme o přísun stále nového potěšení → rozmach průmyslu zábavy trpíme starostí o své zdraví - léky
8
Co říká kritika konzumní společnosti?
spotřebou zakrýváme vnitřní chudobu, pocit neuspokojenosti odsouzení reklamy – manipuluje s našimi potřebami mnozí lidé jsou z konzumu vyloučeni pracujeme stále více, abychom mohli užívat více konzumu→psychické potíže
9
Je konzumní společnost škodlivá?
konzum sám o sobě špatný není, škodí pouze jeho přemíra
10
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.