Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průzkum trhu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průzkum trhu."— Transkript prezentace:

1 Průzkum trhu

2 Je to získávání informací, které slouží při rozhodování firem, neziskových nebo vládních organizací, politických stran atd… Je to marketingový nástroj Velký rozvoj po druhé světové válce V ČR do roku 1989 Sociologický ústav, po r vznik agentur např. Ipsos Tambor, Median, GfK … Nejvýznamnější agentury jsou sdruženy v SIMAR Přibližuje firmám požadavky na jejich výrobky a služby Umožňuje lepší orientaci na trhu Zvyšuje zisk firmy

3 Důležité pojmy výzkumu trhu
Výzkumná agentura/Tazatel Respondent Dotazník Cílová skupina Závěrečná zpráva = doporučení pro klienta

4 Další druhy výzkumů Desk research Mystery shopping Oční kamera
Peoplemetry

5 VYŠŠÍ ZISKY FIRMY Výzkumná agentura Terénní sběr dat Doporučení
Přijmutí opatření na základě výsledků výzkumu trhu VYŠŠÍ ZISKY FIRMY Výzkumná agentura Marketingové oddělení ve firmě Terénní sběr dat Doporučení Pro firmu

6 Zásady výzkumu trhu Anonymita dotazování Anonymita klienta
Nezaujaté otázky Nepodsouvat odpovědi Neposkytnutí informací třetím subjektům

7 Druhy marketingového průzkumu
Kvantitativní Kvalitativní Osobní dotazování Dotazování prostřednictvím internetu Telefonické dotazování

8 Kvantitativní výzkumy
Dotazuje se větší počet respondentů Dotazování prostřednictvím papírových dotazníků, NTB, telefonu, on-line Většinou se dotazuje celá populace v ČR Reprezentativní vzorek

9 Kvalitativní výzkum Malý počet respondentů
Náročnější na určení cílové skupiny Skupinové diskuse, individuální rozhovory


Stáhnout ppt "Průzkum trhu."

Podobné prezentace


Reklamy Google