Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislav Kopecký
1
Aplikovaná počítačová grafika
2
Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor
3
Rastrové formáty
4
Barva v počítačové grafice
5
Elektromagnetické vlnění
6
Viditelné světlo Frekvence 3.8×10 14 Hz až 7.5×10 14 Hz Vlnová délka 800nm – 400nm = 8-4×10 -7 m
7
Vnímání barvy – spektrální funkce
8
Barevné modely Prostor všech spektrálních funkcí má nekonečnou dimenzi Lidské oko je schopno rozlišit jen asi 10.000 – 50.000 odstínů Pro reálné použití stačí uvažovat dimenzi 3 Potřebuji zvolit 3 základní barvy, například červená (R), zelená (G), modrá (B)
9
Model RGB
10
Aditivní skládání barev
11
RGB – 8 základních barev
12
RGB – 256 barev 8 x 8 x 4 stupně
13
RGB True Color 256 x 256 x 256 = 16.777.216 barev
14
CMY model Model subtraktivní
15
CMYK model Barva K namíchaná z CMY není přesná Je to levnější
16
Model HLS (Hue, Light, Saturation) Light S
17
Model HLS
18
Komprese dat Bezztrátová – hledám jednobarevné plochy, nebo opakující se vzory Ztrátová – redukuji počet barev -- složitější metody (JPEG komprese) -
19
Některé formáty rastrové grafiky BMP – bez komprese PCX – bezztrátová komprese RLE (zastaralé, vhodné pro jednobarevné plochy) PNG – bezztrátová komprese LZW (vhodné pro pravidelné vzory) GIF – bezztrátová komprese LZW + redukce na 256 barev (vhodné pro jednoduchá loga) JPG – ztrátová komprese JPEG (vhodné pro fotografie)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.