Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNikolas Hruška
1
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. 2005 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
2
2 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU VÝCHODISKA ÚVAHY 1. NAVZDORY VEŠKERÉ KRITIČNOSTI S REKLAMOU ŽÁCI 8. A 9.TŘÍD GYMNÁZIÍ VE SVÝCH ROZHODOVACÍCH PROCESECH POČÍTAJÍ A JEJÍ INFORMAČNÍ HODNOTY VYUŽÍVAJÍ 2.MAMINKY SOUDÍ, ŽE JEJICH DĚTI CHÁPOU REKLAMU PŘEDEVŠÍM JAKO SOUBOR INFORMACÍ S RACIONÁLNÍM JÁDREM, ALE PREZENTOVANÉ S NADSÁZKOU
3
3 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU Vycházíme z názorů 1.163 maminek dětí z 1.-5.třídy- SKUPINA A 6.-9.třídy- SKUPINA B Počet dětí v rodiněABPRŮMĚR 1261721 2576461 3141615 VÍCE NEŽ 3333 JDE O ZKUŠENÉ MAMINKY, MAJÍ CO ŘÍCI K TÉMATU
4
4 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU Ekonomická aktivita maminek: 85% maminek je ekonomicky aktivních 11% na mateřské dovolené 4% ekonomicky neaktivní – nezaměstnané, důchod Vzdělanostní struktura maminek: Základní – 2% Střední bez maturity – 20% Střední s maturitou – 57% VŠ – 21% Děti dostávají v průměru týdně kapesné ve výši: do 50 Kč – 72% 51 – 100 Kč – 19% 101 – 200 Kč – 7% 201 a více – 2%
5
5 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU PROSTOR PRO POŘADY PRO DĚTI V TV- v % ABCELKEM ANO, DOSTATEK504245 NE, NEDOSTATEK434243 NEVÍ71612 VĚNUJE TV DOSTATEK PROSTORU POŘADŮM PRO DĚTI?
6
6 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU KOLIK ČASU DENNĚ VĚNUJÍ DĚTI SLEDOVÁNÍ TV REKLAMY POČET MINUTSKUPINA ASKUPINA BCELKEM 1-5 MINUT181416 6-10322529 11-15191617 16-20122116 21-25422 26-30121614 30 A VÍCE MINUT366
7
7 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU SLEDUJÍ MAMINKY STEJNOU REKLAMU JAKO JEJICH DĚTI? MAMINKYSKUPINA A CELKEM ANO, SLEDUJÍ434142 NE, NESLEDUJÍ575958 Proč maminky sledují stejnou reklamu jako jejich děti? Převládá zájem maminek na sledování toho, čím žijí jejich děti. Odpovědné maminky hledají orientaci v dětském světě.
8
8 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU
9
9 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU Podle názoru maminek jejich dítě vnímá reklamu jako nejúčinnější v ……… REKLAMA JE NEJÚČINNĚJŠÍ V TELEVIZI
10
10 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU V KOLIKA LETECH DÍTĚ NEJVÍCE VNÍMÁ OBSAH REKLAMNÍCH INFORMACÍ V TELEVIZI Maminky považují nejvnímavější k televizní reklamě děti ve věku 5-7 let
11
11 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JAKÉ REKLAMY DĚTI SLEDUJÍ – JEN TY SVOJE? DĚTSKÉ? Z tohoto zjištění vyplývá velká odpovědnost tvlrců
12
12 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU ZA CO POVAŽUJÍ DĚTI – PODLE NÁZORU MAMINEK- REKLAMU PŘEDEVŠÍM …
13
13 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO PODLE NÁZORU MAMINEK ZAUJME DÍTĚ NA REKLAMĚ PŘEDEVŠÍM
14
14 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU DOMNÍVAJÍ SE MAMINKY, ŽE JEJICH DĚTI ROZLIŠUJÍ, CO JE V TV REKLAMA A CO NIKOLIV?
15
15 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JAK DĚTI CHÁPOU REKLAMU?
16
16 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JAKÝ VLIV MÁ REKLAMA NA DÍTĚ?
17
17 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU MAMINKY SI MYSLÍ, ŽE REKLAMA DOKÁŽE U JEJICH DĚTÍ OVLIVNIT
18
18 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO NEJVÍCE OVLIVŇUJE DĚTI PŘI NÁKUPU ZBOŽÍ Z REKLAMY
19
19 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU HOVOŘÍ MAMINKY S DĚTMI O TELEVIZNÍ REKLAMĚ?
20
20 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JE MAMINKA SE SOUČASNOU TELEVIZNÍ REKLAMOU PRO DĚTI SPOKOJENA?
21
21 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO REKLAMA DALA A VZALA STUDENTŮM GYMNASIÍ Názory 1.569 žáků 8. a 9. tříd gymnasií
22
22 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CELKOVÝ POSTOJ MLADÝCH LIDÍ K REKLAMĚ
23
23 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU VLIV REKLAMY NA MLADÉ LIDI
24
24 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU FREKVENCE TYPŮ REKLAMY V TEXTECH PRACÍ
25
25 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO MLÁDEŽ NA TV REKLAMĚ NEJVÍCE OCEŇUJE
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.