Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento."— Transkript prezentace:

1 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Soustava rovnic – dosazovací metoda procvičování

2 Dosaď do výrazu 3x – 10 + 6x za x Є { 4; 5; 9; (a+2); 3} : 1)3. 4 – 10 + 6. 4 = 2)3. 5 – 10 + 6. 5 = 3)3. 9 – 10 + 6. 9 = 4)3. (a + 2) – 10 + 6. (a + 2) = 5)3. 3 – 10 + 6. 3 = 26 35 71 9a + 8 17 65 83 43 a + 34 13 - a Přiřaď správnou hodnotu

3 5x + 43 = 652x + y = 12 x – 2y = 1 v – 4 + 3v + 65 s + r = 2s + 54 4s = 24 23 – 7a = 3a + 6 4x = 32 2y - x = 4 45 : x + 10 = 24 - x u + v = -3 2u – v = v + 14 65 – x + 4 87 – 3x + 23 y Z těchto zápisů zakroužkuj soustavy rovnic:

4 Vyber si dle svých možností a vyřeš soustavu rovnic: (pro kontrolu klikni na danou soustavu) 4x = 16 x + 3y = 7 a – b = 4,5 2b = 1 m + 2n = 11 5m – 3n = 3 x – 3y = - 32 5x + y = 0 t + 5z = 7 3t – 2z = 4 5x + 2y = 15 7. (y – x) = 6y - 2 HODNOCENÍ

5 Zk.: L1 = 4. 4 = 16 P1 = 1 L1 P1 L2 = 4 + 3. 1 = 4 + 3 = 7 P2 = 7 L2 = P2 4x = 16 x + 3y = 7 1. 4x = 16 /:4 x = 4 2. 4 + 3y = 7 /-4 3y = 3 /:3 y = 1 Řešení soustavy: [4; 1] ZPĚT

6 a – b = 4,5 2b = 1 2. 2b = 1 /:2 b = 0,5 1. a – 0,5 = 4,5 /+0,5 2. a = 5 Řešení soustavy: [5; 0,5] Zk.: L1 = 5 – 0,5 = 4,5 P1 = 4,ř L1 = P1 L2 = 2. 0,5 = 1 P2 = 1 L2 = P2 ZPĚT

7 1.m + 2n = 11 /-2n m = 11 – 2n 2.5.(11 – 2n) – 3n = 3 55 – 10n – 3n = 3 55 – 13n = 3 /-3; +13n 52 = 13n /:13 4 = n 1. m + 2. 4 = 11 m + 8 = 11 /-8 m = 3 Řešení soustavy: [3; 4] Zk.: L1 = 3 + 2. 4 = 8 + 3 = 11 P1 = 11 L1 = P1 L2 = 5. 3 – 3. 4 = 15 – 12 = 3 P2 = 3 L2 = p2 m + 2n = 11 5m – 3n = 3 ZPĚT

8 x – 3y = - 32 5x + y = 0 1. x – 3y = - 32 /+ 3y x = 3y – 32 2. 5. (3y – 32) + y = 0 15y – 160 + y = 0 /+ 160 16y = 160 /:10 y = 10 1.x – 3. 10 = - 32 x – 30 = - 32 /+30 x = -2 Řešení soustavy: [-2;10] Zk.: L1 = -2 – 3. 10 = -2 – 30 = -32 P1 = - 32 L1 = P1 L2 = 5. (-2) + 10 = -10 + 10 = 0 P2 = 0 L2 = P2 ZPĚT

9 5x + 2y = 15 7. (y – x) = 6y – 2 5x + 2y = 15 7y – 7x = 6y – 2 2. 7y – 7x = 6y – 2 /-6y,+7X y = 7x – 2 1.5x + 2. (7x-2) = 15 5x + 14x – 4 = 15 19x - 4 = 15 /+4 19x = 19 /:19 x = 1 1.5. 1 + 2y = 15 5 + 2y = 15 / -5 2y = 10 /:2 y = 5 Řešení soustavy: [1; 5] Zk.: L1 = 5. 1 + 2. 5 = 5 + 10 = 15 P1 = 15 L1 = P1 L2 = 7.(5-1) = 7. 4 = 28 P2 = 6. 5 – 2 = 30 – 2 = 28 L2 = P2 ZPĚT

10 t + 5z = 7 3t – 2z = 4 1.t + 5z = 7 /-5z t = 7 – 5z 2.3. (7-5z) – 2z = 4 21 – 15z – 2z = 4 21 – 17z = 4 /-21 -17z = -17 /  -17) z = 1 1.t + 5.1 = 7 t + 5 = 7 /-5 t = 2 Řešení soustavy: [2; 1] Zk.: L1 = 2 + 5. 1 = 2 + 5 = 7 P1 = 7 L1 = P1 L2 = 3. 2 – 2. 1 = 6 – 2 = 4 P2 = 4 L2 = P2 ZPĚT

11 MÁŠ-LI SPRÁVNĚ: 1)Pět soustav – vynikající 2)Čtyři soustavy - velmi dobře 3)Tři soustavy – dobrý výsledek 4)Dvě soustavy – výsledek nic moc 5)Jen jednu – musíš se na to opět podívat


Stáhnout ppt "Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento."

Podobné prezentace


Reklamy Google