Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých."— Transkript prezentace:

1 Podpora prodeje

2 soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých výrobků nebo služeb.

3 spotřebitelská propagace Hlavní nástroje spotřebitelské propagace Vzorky – bezplatná nabídka určitého množství výrobku k vyzkoušení. Výrobek může být doručen přímo do domácností, vyzvednut v obchodě, nebo je přiložen k jinému zboží (časopis). Je to nejefektivnější, ale nejnákladnější způsob Kupóny – potvrzení opravňující jejich majitele k tomu, aby jim byla poskytnuta sleva na určitý výrobek. Jsou zasílány poštou, přikládány k jiným výrobkům nebo jsou součástí reklam v novinách nebo časopisech.Efektivně stimuluje prodej výrobku ve fázi zralosti nebo zavádění.

4 Spotřebitelská propagace Ceny balení – spojené balení - v jednom balení se prodávají 2 a více výrobků za sníženou cenu - jsou to vzájemně se doplňující výrobky – zubní pasta a kartáček snížená cena balení – 2 kusy stejného výrobku za cenu 1 kusu Ceny soutěže – po zákaznících se vyžaduje, aby vyplnili reklamní slogan, odhad, kolik se prodá výrobků, kolik se vejde víček od piva do automobilu, … loterie – zákazník poskytuje jméno a adresu pro slosování – na uvedenou adresu jsou posílány reklamní věci Hra – zákazník musí nakoupit určitý výrobek, aby se mohl zúčastnit hry – vyplňuje čísla, která vycházejí každý den v novinách Vyzkoušení zboží zdarma – auto na víkend,

5 Obchodní propagace Sleva – představuje slevu z ceny pro každý nákup během určeného období. Tato sleva stimuluje obchodníky k tomu, aby nakupovaly více zboží v určitém časovém termínu. Tyto slevy pak mohou obchodníci využít ke zvýšení ziskového rozpětí Srážka – srážka z ceny výrobku – suma kterou maloobchodník vydá na podporu určitého výrobku. Tato srážka z ceny tak kompenzuje výdaje obchodníka za zvláštní vystavení zboží. Zboží zdarma – bezplatná nabídka určitého množství zboží obchodníkovi, pokud koupí stanovené množství zboží – reklamní zboží – trička, tužky, hrnky

6 Firemní propagace Obchodní výstavy a konference – účast na výstavách a konferencích, návštěva potenciálních zákazníků, Prodejní soutěže – jsou vyhlašovány pro prodejní zástupce, s cílem zvýšit prodejní výsledky – nejlepší firemní zástupci mohou získat zájezdy nebo věcné ceny Reklamní speciality – propagační materiály pro zákazníky, předávají je prodejní zástupci – tužky, kalendáře, zápisníky


Stáhnout ppt "Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých."

Podobné prezentace


Reklamy Google