Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jednoduché programování
Scratch Jednoduché programování
2
Prostředí programu kategorie příkazů příkazy plocha pro pohyb postavy
skript pro ovládání postavy postava
3
tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř
Některé příkazy tento příkaz zajistí, že se po klepnutí na zelený praporek spustí skript tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř
4
Uložení souboru Hotový soubor dostane příponu .sb2
5
Kostýmy Každá postava může mít několik kostýmů – to je několik poloh pohybu
6
Nové postavy a pozadí Novou postavu i pozadí můžeme: vybrat z nabídky,
sami namalovat, nahrát z vlastního souboru nebo vyfotit
7
Nové postavy a pozadí Pro každou postavu píšeme zvláštní skript
8
Začátek animace Na začátku příběhu (animace) si nastavte postavy do výchozí polohy – souřadnice, směr, zobrazit – skrýt, apod. Např. Krab Hvězdice
9
Reakce na zprávy Postava může odeslat zprávu všem
Na zprávu může reagovat jedna nebo více postav
11
Kategorie Pero postava může kreslit obrazce, slouží k tomu příkazy z modulu Pero postava kreslí ve chvíli, když dostane příkaz pero dolů, nekreslí po příkazu pero nahoru můžeme nastavit barvu a tloušťku pera požadovanou barvu nastavíme příkazem a kliknutím na vybranou barvu příkazem můžeme vytvářet otisky postavy
12
Vytváření obrazců Nakreslete čtverec
Je vhodné použít jako postavu šipku a než začneme programovat, „vystředujeme“ šipku
13
Proměnné
14
N_úhelník
15
Kreslení kružnice a spirály
16
Jednotažky - hvězda
17
Jednotažky - domek
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.