Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Pavlíková
1
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej Staněk
2
strana 2 Cíl práce Na základě statistického šetření zjistit v cílové skupině Vnímání významu pojištění Znalost základních principů současně nabízených pojistných produktů (včetně míry využití těchto produktů) Způsob získávání informací z této oblasti Informovanost o jejich vlastních pojištěních
3
strana 3 Metodika 1/2 Analýza současného stavu Často využívaná pojištění a jejich základní principy Snaha o osvětu Výzkumy z oblasti znalosti pojištění Vlastní práce – statistické šetření Zpracování východisek statistického šetření Cílová skupina: lidé v produktivním věku 18–65 let z Jihomoravského kraje Vytvoření elektronického dotazníku a provedení statistického šetření Vyhodnocení a intepretace výsledků Hlubší analýza mladší věkové skupiny
4
Metodika 2/2 Diskuse Srovnání výsledků získaných vlastním šetřením a na základě analýzy současného stavu o Okomentování a odůvodnění jejich rozdílů Možné způsoby zkreslení výsledků Závěr Využití výsledků a přínosy Doporučení strana 4
5
Shrnutí výsledků průzkumu strana 5 Nezájem většiny o oblast pojištění Pojištění zbytečné podle části respondentů Více jak polovina dotázaných má ŽP Obavy ohledně zajištění na stáří Pojišťování velkých rizik Čtou pojistné smlouvy, ale aktualizace již pravidelně neprovádí a někteří dokonce neznají Neznalost podrobnějších informací ohledně likvidace pojistné události Znají je přibližně principy nastavování jednotlivých pojistných částek Mladší generace Větší obavy ze zajištění na stáří, třetina o něm vůbec nepřemýšlí Nespoléhají na důchod, potřeba financovat stáří z více zdrojů Internet jako prostředek sjednávání pojištění a získávání informací
6
Obvykle nejsou výrazné odlišnosti Pokud ano, šlo je odůvodnit Odlišné způsoby formulace otázek a jejich alternativ Vývoj v čase (růst oblasti ŽP) I v rámci sekundárního výzkumu se výzkumy od sebe mírně rozcházejí strana 6 Porovnání výsledků primárního a sekundárního průzkumu
7
Možná omezení a zkreslení výsledků Vzorek 188 respondentů Velké agentury cca 1000 respondentů reprezentativní vzhledem k jednotlivým kritériím Konstrukce otázek Často se ptají na to, zda respondenti něco znají Samotnou znalost však již netestují strana 7
8
Využití výsledků a možnosti dalšího rozvoje Využití výsledků Upozornění na nedostatky v rámci podpory finanční gramotnosti oblasti pojištění Podklady pro rozhodování subjektů pojistného trhu Lepší orientace odborné veřejnosti ohledně skutečností, které by měly znát v souvislosti s pojištěním Podrobnější sekundární výzkum Sdružuje informace získané výzkumy týkající se této oblasti Možnost zabývat se dalším podrobnějším zkoumáním v rámci statistického šetření strana 8
9
Doporučení Pokračovat ve snaze o finanční osvětu a zlepšování gramotnosti v oblasti pojišťovnictví. Dostupnost informací Ale veřejnost je obvykle příliš nevyhledává! Upozornit na možnosti dozvědět se více Snaha přiblížit veřejnosti tuto oblast Z pohledu pojišťoven - zjednodušení celého systému Méně druhů pojistných produktů Neměly by se neustále měnit samotné pojistné podmínky (sjednaných či nabízených). Je to reálné? Podrobněji v rámci rozpravy strana 9
10
Děkuji za pozornost. Petr Horák 2012 strana 10 Zde je prostor pro vaše dotazy.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.