Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011."— Transkript prezentace:

1 Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011

2 MSK 2 Obsah prezentace Informace o projektu, metodologie Detailní zjištění  Návštěva kraje  Image kraje, spokojenost s návštěvou, loajalita  Zdroje informací, zásah kampaně Závěrečné shrnutí

3 MSK 3 Pozadí a cíle výzkumu Tento výzkum navazuje na marketingové analýzy a výzkumy z roku 2009. Cílem tohoto šetření bylo:  monitorovat chování návštěvníků MSK  monitorovat preference návštěvníků MSK  porovnat vývoj spokojenosti návštěvníků MSK  porovnat vývoj loajality návštěvníků MSK  poskytnutí zpětné vazby o úspěšnosti marketingových aktivit, které byly realizovány na podporu cestovního ruchu  srovnání s Plzeňským, Královehradeckým a Zlínským krajem

4 MSK 4 Metodologie Kvantitativní výzkum mezi návštěvníky MSK Metoda sběru dat CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Výběrový souborObyvatelé celé ČR starší 18 let, kteří MSK, resp. PK, resp. HK, resp. ZK navštívili v posledních 12 měsících za účelem trávení volného času Respondenti byli rekrutováni náhodným výběrem z databáze telefonních čísel bytových stanic (pevné linky), kombinovaný s generátorem náhodných mobilních telefonních čísel Nástroj sběru datStrukturované dotazníky uzavřenými i otevřenými otázkami, které zjišťovaly:  CLI – Customet Loyalty Index  CSI – Customer Satisfaction Index Nástroj sběru datStrukturované dotazníky uzavřenými i otevřenými otázkami Počet rozhovorůN = 1002 (MSK) N = 300 (PK) N = 300 (HK) N = 300 (ZK) Délka dotazníkuCLI dotazník - 15 minut, CSI dotazník – 20 minut Benchmark dotazník – 20 minut

5 MSK 5 Detailní zjištění  Návštěva kraje (doprava, navštívená místa, doprava, stravování)

6 MSK 6 Nejčastěji navštěvovaná místa „Které místo nebo která místa v MSK / HK / PLZ / ZLN jste navštívil/a v posledních 12 měsících za účelem trávení volného času?“ v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 299, N (MSK) = 1002; možnost více odpovědí, kategorizace spontánních odpovědí MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ PLZEŇSKÝKRÁLOVEHRADECKÝZLÍNSKÝ 1-2 dni18 3-5 dní39 6 a více dní42 Délka pobytu v MSK

7 MSK 7 Ubytování, doprava Kde jste byl/a převážně ubytován/a, když jste zde trávila volný čas MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ PLZEŇSKÝKRÁLOVEHRADECKÝZLÍNSKÝ v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 300, N (MSK) = 1002 Doprava do MSK

8 MSK 8 Stravování, útrata „Stravoval/a jste se zde v restauračních zařízeních?“ v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 300, N (MSK) = 1002 14 Kolik Vás stojí v průměru na osobu a den Váš pobyt v MSK?

9 MSK 9 Aktivity v MSK? K jakým aktivitám je dle Vašeho názoru MSK vhodný? Báze: všichni respondenti n=1002 Pěší turistika Cykloturistika Koupání, vodní sporty Lyžování, zimní sporty Jiný aktivní sport (golf, volejbal, tenis, létání apod.) Péče o fyzické a duševní zdraví (návštěva wellness, fitness, lázně, apod.) Rybaření, myslivost, houbaření Poznávací turistika (návštěva hradů, zámků, muzeí, památek apod.) Poznávání přírodních krás a zajímavostí Agroturistika (pobyt na farmě, projížďky na koni apod.) Církevní turistika (návštěva církevních památek, poutí, procesí a jiných náboženských aktivit) Návštěvy kulturních akcí (festivaly, slavnosti, koncerty apod.) Návštěva sportovních akcí (závody, utkání, přebory apod.) Společenský život a zábava Gurmánská dovolená, kulinářské zážitky, dobré jídlo a pití. Relaxace, odpočívání Organizování různých konferencí, kongresů, firemních akcí apod.

10 MSK 10 Segmentace návštěvníků v MSK Ekonomicky nejprofitabilnější Krátkodobější dovolená Sport, zábava, města, adrenalin Mladší generace Ekonomicky nejméně profitabilní Dlohodobější dovolená Pěší turistika, poznávání, technické památky, wellness, hrady Možnosti trávení volného času pro rodiny s dětmi Sport, památky, hrady Důraz na ubytovací a stravovací služby, zdravotní péče

11 MSK 11 Detailní zjištění  Image kraje  Spokojenost s návštěvou  Loajalita

12 MSK 12 Acociace s krajem CelkemMužiŽeny Ostrava414738 Beskydy222321 příroda, krajina151217 Jeseníky101110 hory10119 hornictví, uhlí, doly9157 víno, vinice, vinobraní999 přátelé, příbuzní, rodina8510 špatné ovzduší, smog, špína685 Olomouc675 Opava665 hrady, zámky, památky536 Co Vás napadne když se řekne Moravskoslezský kraj? …Ostrava, noční život… …Objevuji technické skvosty…staré továrny… …procházky s nádhernými vyhlídkami… …krásné lesy a hory, nezničená krajina…

13 MSK 13 Celková spokojenost s návštěvou kraje „A když se zamyslíte nad svojí celkovou zkušeností s návštěvou kraje za účelem trávení volného času v uplynulých 12 měsících, do jaké míry jste byl/a spokojen/a či nespokojen/a?“ 92 % uvažuje 90 % spokojených v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 300, N (MSK) = 1002 Silné stránky Přátelskost místních lidí Dostatečné možnosti pro společenské, sportovní a turistické vyžití Ochotný personál Slabé stránky Kvalita silnic (stejně jako loni) Nabídka možností pro koupání a vodní sporty Služby pro lyžaře MSK

14 14 Spokojenost dle regionů služby, léto 2010 Ubytovací služby / stravování Služby pro motoristy / cykloturisty Úroveň personálu Péče o čistotu a pořádek Cenová úroveň služeb + + – Zdroj: Ipsos výzkum pro Czech Tourism, 2010, N= 2512, osobní dotazování ve vybraných lokalitách jednotlivých krajů

15 MSK 15 Index loajality CLI (Customer Loyalty Index) návštěvníků vybraných krajů zohledňuje čtyři základní aspekty: spokojenost s trávením volného času v kraji výjimečnost kraje z pohledu trávení volného času ochota doporučit známým trávení dovolené v kraji ochota k opětovnému trávení dovolené v kraji Index loajality  Královehradecký kraj: 4,19  Moravskoslezský kraj: 4,18  Plzeňský kraj: 4,13  Zlínský kraj: 4,13 Index loajality MSK + 0,36 bodu Rozhodně ano65 % Spíše ano26 % Opakovaná návštěva MSK do 2 let

16 MSK 16 BARIÉRY OPAKOVANÉ NÁVŠTĚVY „ Když se zamyslíte nad návštěvou Moravskoslezského kraje, které z následujících bariér Vám brání v návštěvě tohoto kraje?“ „Z jakého důvodu byste nedoporučil/a dovolenou v MSK?“ (nedoporučení 5 %) v %, N = 500 jsou hezčí místa27 znečištěné ovzduší16 málo aktivit, využití volného času11 není zde nic zajímavého, výjimečného, málo atraktivní kraj 11 nelíbilo se mi tam11 daleko8 není vhodné pro děti3 chybí koupání3

17 MSK 17 Detailní zjištění  Zdroje informací  Komunikační kampaň

18 MSK 18 Informace Turistická informační centra Cestovní kanceláře a agentury Média (články v tisku, rozhlas, televize) Propagační materiály, prospekty, průvodci apod. Internet Informace od personálu ve službách Informace od příbuzných či známých Využil/a jste některé informace z následujících zdrojů? 2006 = 49% 18% 43% 57% 35% 60%        „Máte dostatek informací o možnostech trávení volného času v regionu?“ v %, N = 1002 (MSK), N = 300 (PK), N = 300 (HK), N = 300 (ZIL) Zdroj: Monitoring, CzT

19 MSK 19 Zásah komunikace dle regionů – léto 2010 Podíl turistů, kteří zaznamenali jakoukoliv upoutávku na region + + + – – – Zdroj: Ipsos výzkum pro Czech Tourism, 2010, N= 2512, osobní dotazování ve vybraných lokalitách jednotlivých krajů

20 MSK 20 Zásah komunikace - MSK Zaznamenal/a jste před svým příjezdem nějakou reklamu/upoutávku na MSK? Pokud ano, jakou?

21 MSK 21 Hlavní zjištění

22 MSK 22 Shrnutí hlavních zjištění  Spokojenost návštěvníků i jejich loajalita k MSK je na vysoké úrovni, v meziročním srovnání se neliší  MSK je spojován především s pěší turistikou, cykloturistikou, poznáváním (památky, muzea, kulturní akce, hrady, zámky, atd.) a relaxací spolu s odpočinkem  Mezi hlavní bariéry návštěvy patří vnímání zhoršeného ovzduší, nedostatečná nabídka na trávení volného času (souvisí s nedostatkem informací) a dopravní dostupnost  Klíčovými zdroji informací je především internet a doporučení známých či příbuzných  Zásah komunikační kampaně na kraj či jednotlivé lokality je relativně dobrý, tažený především internetem a venkovní reklamou, méně využívaný je print

23 MSK 23 Děkuji za pozornost Michal Straka michal.straka@ipsos.com GSM: +420 731 534 206 Ipsos Tambor, Národní 6, 110 00 Praha 1, tel.: +420 226 513 111, Ipsos Tambor SR, Kolárska 1, 811 06 Bratislava, tel.:+421 252 932 142 www.ipsos.cz


Stáhnout ppt "Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google