Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Barbora Nováková
2
Marketingový mix 4P: Product Price Place Promotion
3
Rozšířený marketingový mix
5P – 8P (navíc obsahuje): People Process Packaging Programming Partnership
4
People Nejdůležitější nejen pro marketing,ale pro všechna odvětví
Produkty a služby jsou nabízené lidem Lidé produkty a služby vytvářejí a zajišťují Důležitá role zvláště v sektoru služeb (např. v cestovním ruchu
5
People – marketingová úloha
Uspokojení zákazníkových potřeb a přání Přímý vliv na kvalitu zboží a služeb Zaměstnanci Zákazníci
6
Kategorie zaměstnanců
Kontaktní pracovníci častý nebo pravidelný styk se zákazníky významné podílení se na marketingových činnostech musí být dobře vyškolení, motivovaní a připravení reagovat na potřeby a přání zákazníků
7
Koncepční pracovníci ovlivňují prvky marketingové strategie do kontaktu se zákazníkem přicházejí jen zřídka Např. pracovníci marketingového výzkumu, vývoje nových produktů
8
Obsluhující pracovníci
Přímo se nepodílí na marketingových aktivitách Přichází často do kontaktu s klientem Předpokladem jsou dobré komunikační schopnosti
9
Podpůrní pracovníci Nemají pravidelný kontakt se zákazníky Příliš se nepodílejí na marketingových činnostech Svou podporou významně ovlivňují veškeré činnosti organizace.
10
Zaměstnanec by měl mít tyto vlastnosti:
Kvalifikace Zdvořilost Důvěryhodnost Spolehlivost Vnímavost Komunikativnost
11
Ostatní „P“ rozšířeného marketingového mixu
Balíček kombinování různých výrobků a služeb, za které zákazník zaplatí souhrnnou cenu tak, aby přesně odpovídaly zákazníkovým přáním a požadavkům
12
Programování Úzce navazuje na tvorbu balíku služeb Cílem eliminovat působení faktoru času a místa Zlepšování rentability poskytovaných služeb Využití segmentační strategie a iniciování kooperace subjektů
13
Spolupráce Důležitost spolupráce všech zainteresovaných fyzických i právnických osob Sdružení a znásobení energii a vkládaných prostředků zúčastněných subjektů (místních obyvatel, správy, podnikatelů, neziskových organizací apod.), na něm je závislá kvalita výsledného produktu Systém práce přinášející velké možnosti.
14
Děkujeme Vám za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.