Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNela Procházková
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_08
2
Jméno autora: Ing. Dalibor Bielka Třída/ročník:1. (5.) Datum vytvoření:20. 9. 2012 Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Tematická oblast: Přírodní látky Předmět: Chemie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Obecné chemické pojmy, úvod do učiva chemie Klíčová slova:Filtrace, sublimace Druh učebního materiálu:prezentace
3
Oddělování směsí III Filtrace Je založena na rozdílné velikost částic jednotlivých složek roztoku Filtr je zařízení s danou velikostí ok, kterou část roztoku projde, část se zachytí Někdy chceme látky nad filtrem, někdy část pod filtrem - filtrát
4
Oddělování směsí III S filtrací se setkáváme často – sáček s čajem je vlastně filtr, pokud cedíme nudle nebo brambory, využíváme také principu filtrace, známe olejový, vzduchový či palivový filtr v autě, nebo bazénovou filtraci
5
Oddělování směsí III
7
Filtraci můžeme urychlit pod tlakem Voda nebo kapalina roztoku odkapává do prostoru, kde jsme vývěvou snížili tlak Podtlak nasává vodu a filtrace probíhá rychleji
8
Oddělování směsí III http://lat.zshk.cz/vyuka/filtrace.aspx
9
Oddělování směsí III Sublimace Můžeme ji využít jen u látek sublimujících, oddělujeme látky sublimující od nečistot Takové látky – jód, naftalen zahřejeme, převedeme do plynné fáze a potom ochladíme v jiném prostoru V původní nádobě zůstávají nečistoty
10
Oddělování směsí III
11
KOTLÍK, Bohumír a Květoslava RŮŽIČKOVÁ. Chemie v kostce II.: Pro střední školy. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1997. HONZA, Jaroslav a Aleš MAREČEK. Chemie pro čtyřletá gymnázia. 3. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005 Flemr, Vratislav a Bohuslav Dušek, Chemie I (obecná a anorganická) pro gymnázia. 1. vyd. Praha, SPN – pedagogické nakladatelství, a.s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.