Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
XVIII. seminář Integrované dopravní systémy Lázně Bohdaneč Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících Ing. Oldřich Kadavý, Ing. Stanislav Franc Regionální organizátor Pražské integrované dopravy
2
Subjekty zapojené do systému
Dopravce – vybavení vozidel a jejich provoz Organizátor – koordinační služba – provoz, údržba a rozvoj systému CEDIS Kraj, Dopravní úřad, obce – spolupráce při přípravě JŘ – včasné informace mající vliv na provoz VHD
3
Využití Cestující – informace o skutečném odjezdu (zastávky, internet, …) lepší vnímání VHD Organizátor a objednatelé – jednoduchý nástroj pro kontrolu výkonů, vyhodnocování provozu, podklady pro plánování, … Dopravci – lepší dispečerské řízení, informace řidičům o návaznostech, …
4
Popis systému CIS JŘ Internet, wap ZIS Regionální CEDIS Kraj (DÚ)
V provozu Připravuje se CIS JŘ Internet, wap ZIS Regionální CEDIS Kraj (DÚ) Praha (DÚ) Informační stojany Krizové štáby organizátor Dopravce 2 Signál GPS Signál GPS Dopravce 1 GSM (GPRS, SMS) Radiová síť Operátor GSM
5
Počet vozidel zapojených dopravců
ABOUT ME s.r.o. – 18 BOSÁK BUS, spol. s r.o. – 45 (17 v PID) ČSAD Střední Čechy, a.s. – 174 (114 v PID) ČSAD POLKOST, spol. s r.o. – 47 PROBO BUS a.s. – 22 (18 v PID) STENBUS s.r.o. – 2 Jaroslav Štěpánek – 20 MARTIN UHER, spol. s r.o. – 36 Veolia Transport Praha s.r.o. – 213 Celkem k 05/2011 vybaveno 577 vozidel – v PID 485 vozidel, tj. cca 83% autobusů PID (mimo vozidel DP hl.m. Prahy, a.s., vlaky Českých drah a přívozy) V průběhu roku 2011 vybavení zbývajících vozidel PID
6
Základní rozhraní MPVdesktop pro dopravce
7
Informace o provozu
8
Informace o provozu vybraného oběhu
9
Detail spoje
10
Informace z provozu vybraného spoje - mapa
11
Zobrazení vozidel na mapě
12
Výstup pro obce - Doprava v obcích
13
Výstup pro obce - Statistiky
14
Standardy kvality PID – Přesnost provozu
15
Vyhodnocování provozních anomálií
16
Zastávkový informační systém – tabla
17
Virtuální zastávková tabla
18
Celostátní informační systém IDOS
19
Plány dopravy
20
Zprávy do/z vozidel
21
Palubní jednotky mají problémy s kvalitou odesílání dat
Reálné problémy Palubní jednotky vozů nevysílají správné údaje, především údaje o čase (GMT) - synchronizace Palubní jednotky mají problémy s kvalitou odesílání dat Řidiči nezapisují do jednotek správné údaje Problematická spolupráce s kooperujícími firmami - dodavateli palubních jednotek Některé problémy sledování vozů (určení jejich polohy) by byly řešitelné organizačně, chybí však možnost organizační pravidla vynutit
22
Reálné problémy Zastávková síť není dostatečně zaměřena, chybí nástroje a procesy pasportizace zastávkových sloupků a sledování změn sítě v čase, nejsou k dispozici vektorová data o přesném vedení linek ve všech jejich variantách, opět včetně sledování změn sítě v čase Oba výše uvedené body mají řešení požadavkem ze strany státní správy Na ne zcela správných vstupních údajích nelze vystavět zcela správné výstupy (statistiky, hodnocení kvality ap.)
23
Zapojení zbývajících dopravců v rámci PID
VÝHLED Zapojení zbývajících dopravců v rámci PID Systém je budován jako otevřený (na bázi CIS JŘ – jednotící faktor) – předpoklad zapojení ostatní linkové dopravy (někteří dopravci systém využívají již nyní i pro linky mimo systém PID) Informace o průjezdnosti komunikací Zpětná kontrola reálně provedených spojů a odjetých kilometrů Zprovoznění automatických zpráv o zajištění návaznosti do/z vozidel
24
VÝHLED Lze integrovat data z pražského DPP, především z pohledu výstupů pro cestující by tento krok byl logickým pokračováním vývoje systému Připravuje se nová verze systému schopná zvládat řádově vyšší objemy dat Připravuje se nový systém informování veřejnosti - další vývojový krok výstupů systému CIS JŘ (IDOS)
25
DĚKUJEME ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.