Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."— Transkript prezentace:

1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

2 KINETICKÉ UMĚNÍ moderní skulptura využívající náhodný pohyb – závan větru, nepatrný otřes, účinky magnetického pole tvorbu prezentují tzv. mobily = závěsná díla vznášející se v prostoru a reagující na závan využívá pohybu, prostoru a světla a různorodých materiálů

3 Lászlo Moholy-Nagy Modulátor světla a prostoru

4 Pol Bury Vibrující obdélník z černého dřeva s pohybujícím se hroznem prvků z tepané mědi pomocí skrytého elelektromotorku

5 Nicolas Schöffer Chronos 10 struktura pravoúhlých linií s prvky z plexiskla, železa, aluminia nebo oceli, které odrážejí světlo

6 Alexandr Calder Mobil kinetická struktura, jejíž pohyb vzniká náhodnými závany vzduchu

7 Alexandr Calder Mobil ve dvou rovinách mobil s pečlivě prostudovaným vyvážením tvarů

8 Alexandr Calder Stabil-mobil nestabilní rovnováha vytváří při lehkém impulsu dlouhotrvající pohyb skulptury

9 zdroje PIJOAN, José. Dějiny umění / 10. Praha: Odeon, ISBN PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.


Stáhnout ppt "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google