Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní."— Transkript prezentace:

1 1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Beroun Jméno autora:Ing. Lenka Jindráková Třída/ročník:4. ročník Datum vytvoření:8. března 2014 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK250

2 2 Vzdělávací oblast:Obchodní korespondence Tematická oblast:Rozbor objednávky Předmět:Písemná a elektronická komunikace Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Názorný výklad rozboru obchodního dopisu objednávky. Žáci si upevní svoje znalosti a zkušenosti z výkladu objednávky. Použijí předtisky v PC a tím upevní svoje praktické dovednosti. Klíčová slova: Objednávka, ukázky jiného vyjadřování, adresa, odvolací údaje. Druh učebního materiálu: Materiál je určen pro dataprojektor, popř. interaktivní tabuli.

3 R OZBOR OBJEDNÁVKY 3

4 O BSAH ROZBORU OBJEDNÁVKY Obsah Ukázky jiného vyjadřování Koncepce objednávky Údaje k tvorbě objednávky Tvorba objednávky Kontrolní otázky Použité zdroje 4

5 U KÁZKY PÍSEMNÉHO VYJADŘOVÁNÍ OBJEDNÁVKY  Rádi vyhovujeme Vaší nabídce.  Děkujeme za Vaši nabídku.  Sdělujeme Vám, že si dle Vaší nabídky objednáváme…  Věříme, že naši objednávku vyřídíte co nejdříve.  V příloze Vám zasíláme seznam……. 5

6 UKÁZKY JINÉHO VYJADŘOVÁNÍ OBJEDNÁVKY  Z Vaší nabídky jsme se dozvěděli, že ……  Na výstavě ve Vašem stánku jsme zjistili, že..  Objednáváme celé množství Vašeho nabízeného materiálu.  Žádáme Vás o zapůjčení obalů na objednané zboží. 6

7 U KÁZKY PÍSEMNÉHO VYJADŘOVÁNÍ POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY  Potvrzujeme Vaši objednávku.  Potvrzujeme Vaši objednávku s výjimkou….  V důsledku náhlé změny výrobního programu Vám nemůžeme dodat polovinu Vašeho objednaného zboží. 7

8 U KÁZKY PÍSEMNÉHO VYJADŘOVÁNÍ POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY  Jako svého dlouholetého obchodního partnera si Vás dovolujeme upozornit ….  Zapůjčené obaly vraťte do týdne.  Vaší objednávce věnujeme maximální péči ….. 8

9 K ONCEPCE ROZBORU OBJEDNÁVKY  Adresa adresáta  Odvolací údaje  Oslovení  Text  Pozdrav  Podpis 9

10 Ú DAJE K TVORBĚ OBJEDNÁVKY Objednejte si pod číslem 25/2014 dne 14. 10. 2014 igelitové tašky u firmy Igelpret, s. r. o., (tel. 316 056 735, fax 316 056 755, : e-mail: info.zs@volny.cz), Slánská 21, Kladno, 272 01 Kladno, na základě jejich nabídky zn.:694/2012-Mo ze dne 10. 10. 2014. Obraťte se na Ing. Jana Voráčka. Dopis napište pod zn.: 583/2012-Ho. Zaujala Vás výroba igelitových tašek různých barev a provedení. Požadujete tašky v barvách: bílá, žlutá, modrá, červená, hnědá, černá a stříbrná se ztuženým průhmatem a se složeným dnem o rozměrech 15 cm × 20 cm, 20 cm × 30 cm a 45 cm × 50 cm. Zboží si převezmete do svého skladu č. 2 v Nezabudicích u Kladna, Hřebečská 4. Částku uhradíte bankovním převodem ihned po zaslání faktury. Žádáte o potvrzení objednávky e-mailem. 10

11 A DRESA ODESÍLATELE DO ZÁHLAVÍ JI NEPÍŠEME PODNIK JI MÁ NATIŠTĚNOU V PŘEDTISKU 11

12 ADRESA ADRESÁTA Doporučeně Igelpret, s. r. o. Ing. Jan Voráček ředitel Slánská 21 272 01 KLADNO 1 12

13 ODVOLACÍ ÚDAJE VÁŠ DOPIS ZN.: 694/2012-Mo ZE DNE: 2014-10-10 NAŠE ZN.: 583/2012-Ho VYŘIZUJE: Horáčková TEL.: 316 056 735 FAX: 316 056 755 E-MAIL: info.zs@volny.cz DATUM: 2014-10-14 13

14 VĚC Objednávka č. 25/2014 14

15 OSLOVENÍ A PRVNÍ ODSTAVEC OBJEDNÁVKY Vážený pane řediteli, děkujeme za Vaši nabídku. Zaujala nás výroba Vašich igelitových tašek různých barev a provedení. 15

16 DRUHÝ ODSTAVEC Objednáváme si u Vás igelitové tašky v barvách: bílá, žlutá, modrá, červená, hnědá, černá a stříbrná se ztuženým průhmatem a se složeným dnem o rozměrech 15 cm × 20 cm, 20 cm × 30 cm a 45 cm × 50 cm. 16

17 TŘETÍ ODSTAVEC Zboží převezmeme do našeho skladu č. 2 v Nezabudicích u Kladna, Hřebečská 4.Částku uhradíme bankovním převodem ihned po zaslání faktury. Žádáme Vás o potvrzení naší objednávky e-mailem. 17

18 ZÁVĚR DOPISU Věříme, že naši objednávku vyřídíte co nejdříve a těšíme se na spolupráci s Vámi. S pozdravem Mgr. Jan Kolář obchodní ředitel 18

19 KONTROLNÍ OTÁZKY  Kdo je adresátem nabídky?  Kdo dopis vyřizuje?  Co je předmětem objednávky?  Jakým druhem je společnost Igelpret?  Kdo je to jednatel společnosti?  Které údaje potřebujete vědět o skladu, kam doručíte tašky?  Jaké barvy si objednáváte? 19

20 KONTROLNÍ OTÁZKY Kam bude firma dodávat igelitové tašky? Podle čeho poznáte, že se jedná o objednávku? Jak bude firma za objednávku platit? Najděte v textu zdvořilostní frázi. Jaký titul má obchodní ředitel? O jakou společnost se jedná v adrese adresáta a jakou jinou zkratkou ji můžeme nazvat? 20

21 P OUŽITÉ ZDROJE Materiál je dílem autorky učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic a časopisů: Obchodní korespondence – Uzavírání a plnění kupních smluv, Ing. Stanislava Štiková, Korespondent Plzeň, 2007 Obchodní korespondence, Ing. Rajmund Šedý, Ing. Olga Kuldová, Ing. Emilie Fleischmanová, Fortuna Praha, 2005 Rozhledy, časopis STÚ, Praha 2009/2010, 2013/2014 http://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr/statni-tesnopisny- ustav/starsi-cisla Citováno dne 9. března 2014 21


Stáhnout ppt "1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní."

Podobné prezentace


Reklamy Google