Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Moderní Grafické karty
2
Obecné informace V současnosti převážně sběrnice
PCIe 16x. Nahrazeno nedostačujícím AGP Důraz kladen na rychlou 3D akceleraci, respektive na takt jádra, pamětí, jejich velikost a šířku paměťové sběrnice DVI(-I), HDTV výstupy samozřejmostí SLI a CrossFire
3
Využití Digitalizace, analogové i digitální (HDMI) TV výstupy a vstupy
Fyzická akcelerace v hrách, rendrování profesionální grafiky a videa 3D akcelerace využita nyní i v OS (→), samozřejmě pak i ve hrách
4
Využití
5
Parametry Rychlost vývoje a výkon stoupá astronomickou rychlostí
Nejdůležitější parametry současnosti: Takt jádra a pamětí Šířka paměťové sběrnice Velikost , typ a časování pamětí Počet vertex a shader jednotek (dále více) Potencionál k přetaktování Počet bodů v benchmarcích ( ) Hlučnost chladiče karty
6
Parametry Přehled (průměrných) parametru současných karet:
Takty jádra: 370 – 650MHz (90-110nm) Paměti: 400 – 1800MHz (DDR3 a DDR4); 1,0 – 1,4ns časování Prostupnost až 45-86GB/s; šířka paměť. Sběrnice b Velikost v rozmezí MB
7
Parametry Moderní grafické karty potřebují účinné chlazené a veliký přísun elektrické energie. Řešeno měděnými chladiči s heatpipe, respektive přídavným napájením karet (4 nebo 6 pinové konektory)
8
Moderní technologie …umožňují dokonalejší vykreslování a realističtější obraz Anti-aliasing slouží k vyhlazování hran Úroveň: 2x – 16x; technologie: CSAA, RG MSAA, TrAA… Anizotropní filtrování
9
DirectX 10 …programátorská knihovna obsahující nástroje pro tvorbu počítačových her a dalších multimediálních aplikací → od MS Přímá podpora (hardwarová) zatím pouze u GeForce 8xxx! Využívá Windows Vista
10
DirectX 9
11
DirectX 10
12
DirectX 10
13
Shader 3.0/4.0 Shadery – sada několika programů, využívaných grafickou kartou k renderování efektů Tři typy: vertex, pixel a geometry Shared 4.0 – podporován prozatím jen v GeForce 8xxx
14
SLI a CrossFire Aneb více grafických karet v režimu (Quad) SLI nebo CrossFire Navýšení není nikdy dvojnásobné! Nutná přímá podpora základní desky → dva nebo čtyři PCIe sloty
15
Nejvýkonnější grafiky
nVidia má podstatný náskok nad ATI (AMD) díky přímé podpoře DirectX10 ATI vyvíjí Radeon X2900 XTX → problémy, zatím nesplňuje očekávání
16
Nejvýkonnější grafiky
…pro sběrnici AGP V současnosti se nové modely v podstatě nevyrábí Nejvýkonnější Redeon X1950 Pro Cena okolo 6000,-Kč
17
Srovnávání S porovnávání výkonu se nejčastěji používají programy z rodiny 3DMark0x
18
Poznámky GF8800 – unifikované vertex a pixes shadery Vertex shader
Program, který se provede na každý vrchol (vertex) vstupní geometrie. Nejčastěji provádí transformaci (násobí vrchol World, View a Projection maticemi) a výsledkem je pozice na obrazovce (screen space). Může ale také provádět různé pohyby s vrcholy, např. pro hladinu vody. Vždy ale do programu vstoupí jeden vrchol, je upraven a zase vystoupí, nelze tedy vrcholy přidávat či odebírat. Pixel shader Jakmile jsou vrcholy transformovány, získáme místa na obrazovce, na které je nutno nanést texturu. Tento program se provede na každý pixel na obrazovce, proto jsou tyto operace náročné na hardware a pixel shadery často jednodušší a maximálně optimalizované. Anizotropie je vlastnost, kterou se označuje závislost určité veličiny na volbě směru. Používá se obvykle jako přídavné jméno anizotropní. Opakem anizotropie je izotropie. GPU na 8800 vic trandaku jak na Core2 Quad. Shadery na 8800 na 1,36GHz Geometry shader Umožňuje přidávat a odebírat vrcholy a tím upravovat geometrii. Využití např. pro vytvoření ostnů na modelu dinosaura nebo zarůstání plotu trávou v reálném čase. Tyto shadery zatím běží pouze na DirectX 10 pod Windows Vista v REF, v současnosti podporují DirectX 10 pouze grafické karty NVidia GeForce řady 8. Citováno z „
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.