Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová
2
Cíle: Pochopit význam rozhovoru v pomáhající profesi
Popsat hlavní cíle rozhovoru
3
„Nejvíce zla vychází z úst“
Arabské přísloví
4
Verbální komunikace Sdělování prostřednictvím řeči
Rozhovor – plánovaná komunikace, konverzace, základem je schopnost navázat a udržovat slovní kontakt
5
Hlavní cíle rozhovoru:
Získat informace Doplnit a upřesnit informace Poučit, informovat Uspokojit pacienta Uspokojit potřebu sociálního kontaktu
6
Struktura rozhovoru: Přípravná a plánovací fáze Otevření rozhovoru
Jádro rozhovoru Ukončení rozhovoru Záznam rozhovoru
7
Pokr. Plánování – s kým (zjistit info manžel) proč – stanovit cíl
co – obsah jak – formulace otázek kdy – načasovat kde - prostor
8
Otevření rozhovoru: Navázání kontaktu – vzbudit důvěru, pozdrav, představení, oslovení,jak se daří, co čte….. Nástin tématu rozhovoru – omezení časem,důvod rozhovoru,upozornit, že na všechny otázky nemusí odpovídat
9
Jádro rozhovoru: Vedení rozhovoru Aktivní naslouchání Využití ticha
Zásady vedení rozhovoru: pozdrav oslovení časové omezení
10
Pokr. ubezpečení o mlčenlivosti zájem – nonverbálně zrakový kontakt
jasně a srozumitelně přizpůsobení mentálním schopnostem pacienta zdrobněliny
11
Pokr. Intruze Nepokládat sugestivní otázky
Úvodní otázky – jak se Vám daří Otevřené ot. ……… Uzavřené – kolik vážíte Polouzavřené – jak zvládáte péči o svého nemocného manžela….
12
Pokr. Kontrolní - ……… Motivační – povzbuzující
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.