Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Počítačové hry Cvičení 4.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Počítačové hry Cvičení 4."— Transkript prezentace:

1 Počítačové hry Cvičení 4

2 Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů
Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy kinematika/dynamika fyzika tuhých těles pružná a deformovatelná tělesa tekutiny PHA cvičení 4

3 Fyzika tuhých těles Základní části:
Dynamika tuhého tělesa Řešení kolizí Těleso musí správně reagovat na působící sílu Pevná tělesa se nesmí navzájem protínat PHA cvičení 4

4 Fyzika v Unity Objekty vybavené komponentou Rigidbody
AddForce, AddConstantForce, AddForceAtPosition Umí řešit kolize Užitečná poznámka: vrhání paprsků třída Ray PHA cvičení 4

5 Fyzika v Unity Alternativně lze ručně doprogramovat Je třeba:
sledovat setrvačnost sledovat točivý moment počítat tření řešit kolize Stejným mechanismem jako kolize se řeší triggery PHA cvičení 4

6 AI Řídí chování non-playable agentů
pohyb NPC dialogy NPC aktivity NPC řízení armády v RTS Zaměříme se primárně na pohybové chování PHA cvičení 4

7 Pohybové chování Základní úrovně: Kanonický přístup: Action selection
Steering Locomotion Kanonický přístup: PHA cvičení 4

8 Action selection Vysokoúrovňové rozhodování
Určí globální cíl/chování a jak jej dosáhnout Často pathfinding nebo behaviorální stavový automat A* pro pathfinding, Unity poskytuje NavMesh PHA cvičení 4

9 Steering Rozhodnutí „co chci dělat zrovna teď“
Řada možných chování, viz. reference Výstupem je akce k dosažení cíle vyšší úrovně PHA cvičení 4

10 Locomotion Zohledňuje např. fyzikální omezení agenta
Řešíme jakým způsobem působit na ovládání k dosažení okamžitého cíle např. zrychli, toč volantem doprava Umožňuje abstrakci nad konkrétním fyzikálním modelem nebo jeho parametry PHA cvičení 4

11 Steering - příklady Model vozítka Implementujeme základní chování
umí zrychlit, zpomalit, zatočit vstupem je požadovaný vektor rychlosti Implementujeme základní chování PHA cvičení 4

12 Steering – Seek/Flee Jedeme na daný cíl resp. od daného cíle maximální rychlostí Nejprve řešíme locomotion PHA cvičení 4

13 Steering – Pursue/Evade
Cíl je pohyblivý Míříme na jeho budoucí pozici Je třeba predikce pozice cíle PHA cvičení 4

14 Steering - další Arrival/Intercept Path following Collision avoidance
jedeme k cíli a zastavíme u něj Path following držíme se vytyčené trasy Collision avoidance vyhýbáme se překážkám/jiným agentům Flocking kombinací jednodušších chování tvoříme „hejno“ Formační chování snažíme se zůstávat na své pozici ve formaci i během pohybu PHA cvičení 4


Stáhnout ppt "Počítačové hry Cvičení 4."

Podobné prezentace


Reklamy Google