Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Počítačové hry Cvičení 4
2
Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů
Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy kinematika/dynamika fyzika tuhých těles pružná a deformovatelná tělesa tekutiny PHA cvičení 4
3
Fyzika tuhých těles Základní části:
Dynamika tuhého tělesa Řešení kolizí Těleso musí správně reagovat na působící sílu Pevná tělesa se nesmí navzájem protínat PHA cvičení 4
4
Fyzika v Unity Objekty vybavené komponentou Rigidbody
AddForce, AddConstantForce, AddForceAtPosition Umí řešit kolize Užitečná poznámka: vrhání paprsků třída Ray PHA cvičení 4
5
Fyzika v Unity Alternativně lze ručně doprogramovat Je třeba:
sledovat setrvačnost sledovat točivý moment počítat tření řešit kolize Stejným mechanismem jako kolize se řeší triggery PHA cvičení 4
6
AI Řídí chování non-playable agentů
pohyb NPC dialogy NPC aktivity NPC řízení armády v RTS Zaměříme se primárně na pohybové chování PHA cvičení 4
7
Pohybové chování Základní úrovně: Kanonický přístup: Action selection
Steering Locomotion Kanonický přístup: PHA cvičení 4
8
Action selection Vysokoúrovňové rozhodování
Určí globální cíl/chování a jak jej dosáhnout Často pathfinding nebo behaviorální stavový automat A* pro pathfinding, Unity poskytuje NavMesh PHA cvičení 4
9
Steering Rozhodnutí „co chci dělat zrovna teď“
Řada možných chování, viz. reference Výstupem je akce k dosažení cíle vyšší úrovně PHA cvičení 4
10
Locomotion Zohledňuje např. fyzikální omezení agenta
Řešíme jakým způsobem působit na ovládání k dosažení okamžitého cíle např. zrychli, toč volantem doprava Umožňuje abstrakci nad konkrétním fyzikálním modelem nebo jeho parametry PHA cvičení 4
11
Steering - příklady Model vozítka Implementujeme základní chování
umí zrychlit, zpomalit, zatočit vstupem je požadovaný vektor rychlosti Implementujeme základní chování PHA cvičení 4
12
Steering – Seek/Flee Jedeme na daný cíl resp. od daného cíle maximální rychlostí Nejprve řešíme locomotion PHA cvičení 4
13
Steering – Pursue/Evade
Cíl je pohyblivý Míříme na jeho budoucí pozici Je třeba predikce pozice cíle PHA cvičení 4
14
Steering - další Arrival/Intercept Path following Collision avoidance
jedeme k cíli a zastavíme u něj Path following držíme se vytyčené trasy Collision avoidance vyhýbáme se překážkám/jiným agentům Flocking kombinací jednodušších chování tvoříme „hejno“ Formační chování snažíme se zůstávat na své pozici ve formaci i během pohybu PHA cvičení 4
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.