Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Poslouchat hlas zákazníka
2
Obsah prezentace Seznámení s conjoint analýzou
Příklad s mobilními telefony
3
Conjoint analýza Cesta k porozumění zákazníkovi
S její pomocí lze odhadnout užitečnost jednotlivých vlastností produktu Oblíbená na západě
4
Příklad s mobilními telefony
Telefon má každý Více mobilních telefonů než obyvatel ČR Dostatečně známá komodita pro (obzvláště) mladou generaci
5
Nejčastější informace
Značka Označení typu Vzhled přístroje Cena Rozměry Hmotnost telefonu Pohotovostní doba … a jede se dál… =)
6
Nejčastější informace
Přehrávač MP3 Rádio Tvar Digitální fotoaparát Možnost nákupu na splátky
7
Parametry výzkumu Ověření a pochopení funkčnosti conjoint analýzy
Přes internet Pro výzkum zvoleno 6 základních atributů Každý atribut má alespoň 2 hladiny 18 karet – 18 konceptů mobilu
8
Určení nejpodstatnějších vlastností
Formou ústního dotazování u malého vzorku
10
Hypotetické varianty vybavení
18 různých variant Ve většině případů byl chápán trend hladin s růstem / poklesem preferencí s rostoucí hodnotou hladiny
11
Atribut Hladina Cena 2 000 Kč Paměť Paměť 4 MB 5 000 Kč Paměť 32 MB 8 000 Kč Karta 1 GB Značka Nokia Digitální fotoaparát --- Samsung 1.96 Mpix Motorola 3.00 Mpix Výdrž baterie 220 – 300 h Audio 300 – 370 h MP3 přehrávač, FM rádio 380 – 460 h
12
Výsledky průzkumu Metoda conjoint umožňuje určit mikroprofily pro zúčastněné respondenty Možnost nastavení ideálního souboru vlastností produktu pro určitou CS
13
Výsledky v dendrogramu
14
Aplikované výsledky conjoint analýzy
C1 – orientovaný na cenu C2 – orientovaný na značku C3 – orientovaný na multimédia
15
Děkujeme za pozornost Vít Mach Jan Škrabal Jiří Rypl
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.