Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVlasta Vacková
1
CZ.04.3.07/4.1.02.1/0318 „Etika podnikání a podniková kultura“ Předkladatel - Svaz průmyslu a dopravy České republiky Partner 1 - Společnost pro etiku v ekonomice Partner 2 - Team Training, s. r. o. Partner 3 - Svaz vlámských a křesťanských podnikatelů v Belgii Ivan Paul,604 186 892, ipaul@spcr.cz www.spcr.cz ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2
2 1 Zaměření projektu Celkový cíl: zvýšit potřebné dovednosti manažerů, podnikatelů (majitelů) a zaměstnanců pražských MSP v prosazování a uplatňování etiky podnikání zvyšování podnikové kultury a společenské dovednosti posílení jejich dlouhodobé konkurenceschopnosti v návaznosti na vstup ČR do EU
3
3 1 Zaměření projektu Toho chce projekt dosáhnout naplněním těchto konkrétních cílů: vypracování metodik Realizace interaktivních vzdělávacích kurzů etiky podnikání Realizace odborných stáží do MSP v Belgii s cílem vypracování případových studií k určené problematice se zaměřením na uplatňování získaných poznatků v praxi Získaných zkušeností využít k uspořádání konference Vypracování Sborníku dobrých zkušeností Navázání spolupráce a výměn zkušeností pražských a vlámských MSP Zřízení www stránek pro projekt Etika podnikání
4
4 2 Cílové skupiny Cílové skupiny Zaměstnanci, manažeři pražských MSP Zaměstnavatelé pražských MSP Přínosy pro cílovou skupinu osvojení dovedností potřebné k naplnění vzrůstajících nároků ze strany jejich klientů, event. zaměstnavatelů získání unikátního know- how pro řízení firemních procesů podpora konkurenceschopnosti pražských MSP získání zkušeností od progresivních MSP v Belgii posílení propojení s praxí v oblasti etiky podnikání
5
5 3 Typy činností Typy činností realizované projektem 1) V rámci projektu byly uspořádány tzv. 3 běhy, každý běh zahrnoval: 4 dny seminářů v Praze: 2 dny teoretické znalosti 2 dny interaktivní seminář týdenní stáž v Belgii půl denní follow up ke zhodnocení celého běhu (zpětná vazba ze strany účastníků i realizátora projektu)
6
6 3 Typy činností 2) Tvorba případových studií – každý účastník vypracuje na základě získaných znalostí a zkušeností z absolvovaných kurzů a stáže 3) Uspořádání závěrečné celorepublikové konference dne 27.listopadu 2006 4) Tvorba Metodik a Sborníku dobrých zkušeností
7
7 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Vnitřní postupy řízení činností, řízení rizik a sebehodnocení Složení realizačního týmu Příjemce: Svaz průmyslu a dopravy ČR Partneři: Společnost pro etiku v ekonomice – subtým metodiky, 3 členové) Team Training – subtým pro vzdělávání a trénink, 2 členové Svaz vlámských a křesťanských podnikatelů Belgie
8
8 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy organizační struktura projektu a vnitřní postupy Projektový manager- koordinace jednotlivých činností projektu, publicita Asistent – spolupráce s ostatními členy při zajišťování administrativy Účetní – řádné vedení účetních dokladů, zprávy o finančním plnění Vedoucí jednotlivých subtýmů – řádný průběh činností subtýmu, metodická a lektorská činnost Členové subtýmů –řádné provedení úkolů, metodická a lektorská činnost
9
9 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Harmonogram projektu zjištění aktuálních podmínek VII. – VIII. 2005 příprava rozvojového programu IX. – XI. 2005 realizace rozvojového programu XII. 2005 – X. 2006 Uspořádání závěrečné konference XI. 2006 Vypracování sborníku dobrých zkušeností a metodik IX. – XI. 2006 Hodnocení projektu (monitorovací zprávy, každé 3 měsíce) V harmonogramu byly provedeny v průběhu realizace jen minimální změny. Každé 2 – 3 měsíce schůzka řídící rady Dle potřeby operativní schůzky Hodnocení bylo prováděno společně s účastníky, vždy po každém semináři, závěrečný den stáže v Belgii a na tzv. follow up, zpětná vazba velmi důležitá pro další realizaci projektu.
10
10 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Rizika a opatření: 1)Nedostatečná podpora ze strany zúčastněných organizací pro uplatnění etických přístupů v praxi Opatření: v souladu s harmonogramem projektu budeme v kontaktu s lídry vybraných organizací a budeme je dostatečně informovat o průběhu projektu a dalších akcích týkající se etiky podnikání MSP 2) Pasivní přístup vyškolených účastníků k využití získaných znalostí v praxi
11
11 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Opatření: účastníci jsou v průběhu školícího procesu vedeni a motivováni k samostatnému proaktivnímu přístupu při řešení zadávaných úkolů, aby si upevnili potřebné dovednosti a získali potřebné návyky k upevnění etických přístupů v praxi a pro předání těchto dovedností ostatním 3) malý zájem o účast v projektu, zejména o školení v ČR Opatření: jasné a koordinované předávání informací potencionálním zájemcům o účast v projektu a jeho přínos pro MSP
12
12 5 Zajištění publicity Příklady zajištění publicity projektu v rámci zpravodaje SP ČR Spektrum vyšlo několik informativních článků o projektu včetně článků o průběhu některých seminářů a stáží obrázek č. 1 I. běh, stáž v Belgii, návštěva ve firmě Petrof Obrázek č. 2, III. běh, interaktivní seminář na SP ČR
13
13 5 Zajištění publicity zveřejněny informace o projektu na webových stránkách SP ČR www.spcr.cz/cz/hlavni/projekty/etika_podnikani/index.php www.spcr.cz/cz/hlavni/projekty/etika_podnikani/index.php průběžná diseminace projektu Etika na různých konferencích a akcích v rámci ostatních projektů, na kterých SP ČR spolupracuje Multiplikace projektu Etika na konferenci Etika podnikání – za svět práce spravedlivý pro člověka a rodinu – na Velehradě (doc. Němcová, SEE), viz obrázek
14
14 8 Výstupy a Výsledky Výstupy podpořené osoby 36 Podpořené organizace 4 Výsledky počet organizací, jejichž zaměstnanci byli vyškoleni 36, inovované produkty 5 Hlavní inovované produkty - dostupnost metodik i vlastních produktů (plná, částečná, podmínky)?
15
15 8 Výstupy a Výsledky Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY 036 ORGANIZACE 044 PRODUKTY 051
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.