Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdrian Král
1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ObP.1.08 Reklamace zboží u dodavatele Vytvořeno:09.11.2013 Ověřeno: 11.11.2013 Třída:PRO2, ŘU2, PV1, PRO1
2
Reklamace zboží u dodavatele Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Obchodní provoz Ročník:1., 2. Autor:Yvona Baboráková Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:reklamace u dodavatele, záruční lhůta, reklamační list Anotace: Materiál je určen k seznámení se zásadami a postupy při reklamaci u dodavatele.
3
Reklamace zboží u dodavatele Jakmile se při přejímce zjistí množstevní, kvalitativní nebo cenové nesrovnalosti, uplatní vedoucí prodejny právo ______________. Reklamace je písemné sdělení odběratele dodavateli, že dodávka zboží je vadná – s uvedením všech zjištěných vad.
4
Záruční lhůta Nároky z vad je možné uplatňovat nejpozději do dvou let od doby dodání zboží. U vad, na které se vztahuje záruka za jakost, platí místo této lhůty záruční doba /záruka za jakost zboží - zboží si v této záruční době zachová smluvené vlastnosti. O zjištěných vadách zboží je vedoucí prodejny povinen podat zprávu dodavateli.
5
Na veškeré vady zjištěné při odběru i při přejímce vystavuje prodejna doklad – reklamační list: jakmile zjistí chybu v dodávce, přizve dodavatele nebo jeho zástupce sepíše zápis, který podepíše – a to opět pokud je to možné za přítomnosti dodavatele odebere vzorky chybného nebo jinak narušeného zboží vadné výrobky nebo část dodávky až do vyřízení reklamace uloží odděleně
6
Způsoby vyřízení reklamace Prodejna může požadovat: odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné dodání chybějícího zboží přiměřenou slevu z kupní ceny vrácení peněz, a tím odstoupení od sjednané smlouvy Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, jestliže vady včas neoznámil prodávajícímu. Ve smlouvě může být sjednána i tzv. smluvní pokuta, kterou kupující uplatňuje v případě nedodržení smluvních podmínek.
7
Reklamační list Vzor na flasch
8
Kontrolní otázky 1. Vysvětlete pojem reklamace. 2.Co může prodejna v rámci reklamace požadovat? 3.Co je to záruční lhůta?
9
Správné odpovědi 1. Písemné sdělení odběratele dodavateli, že dodávka zboží je vadná 2. Odstranění vad opravou zboží, dodání náhradního zboží za zboží vadné nebo chybějícího zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny, vrácení peněz, tedy odstoupení od sjednané smlouvy 3. Doba, ve které si zboží zachová smluvené vlastnosti.
10
Použité zdroje htp:// sovapo.wbs.cz/1-P-OCL-Obchodni-operace-v- prodejne.html NOVOTNÝ, Mojmír. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště. 1.vyd.Fortuna, 2003, ISBN 80-7168- 845-2. www.bezplatnapravniporadna.cz/.../vzory.../vzory.../10 1-vzory-ke-staze... Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.