Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVanessa Vítková
1
Education Developments in the United Kingdom Vývoj ve vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Rozmanitost a specializace Why and How? Proč a jak? Alan Bell International Development Co-ordinator Koordinátor mezinárodních vztahů Youth Sport Trust
2
Contextual Background Kontext National government give schools significant independence Národní vláda poskytuje školám značnou nezávislost Národní vláda poskytuje školám značnou nezávislost National government details and legislates on a curriculum framework Národní vláda podrobně popisuje a vydává zákony týkající se rámce osnov Národní vláda podrobně popisuje a vydává zákony týkající se rámce osnov Local government provide funding and strategic framework Místní správa poskytuje finanční prostředky a strategický rámec Místní správa poskytuje finanční prostředky a strategický rámec Schools are ‘managed locally’ by elected governors Školy „místně řídí“ volená rada Školy „místně řídí“ volená rada
3
Contextual Background Kontext Governors are representative of the local community – culturally, politically and socially. Parents play a significant role Volenou radu tvoří zástupci místního společenství – z kulturní, politické a sociální oblasti. Rodiče hrají důležitou roli. Governors oversee all aspects of school policy and finance Volená rada dohlíží na všechny aspekty školní politiky a finance Governors have a head teacher as their ‘chief executive officer’ – the professional. Volená rada má svého ředitele, který je „hlavním výkonným úředníkem“ – profesionálem.
4
Philosophy into Practice Filozofie v praxi Not all schools serve a population with the same needs Nikoli všechny školy slouží populaci se stejnými potřebami Specialist schools are allowed to implement an approach most suited to their strengths, interests and needs. Specializované školy mohou zavádět přístup, který je nejvhodnější s ohledem na jejich silné stránky, zájmy a potřeby. Specialist status is not automatic – it has to be applied for. Status speciální školy nevzniká automaticky – je nutné o něj zažádat
5
Specialist Designation Označení specializované školy Specialist status exists in, Modern languages, science, technology, performing arts, maths, business and enterprise, humanities, sport. Status specializované školy existuje v oblasti moderních jazyků, vědy, techniky, aplikovaném umění, matematice, obchodu a podnikání, humanitních předmětech a sportu. Schools APPLY for chosen specialism -is not automatically conferred. Školy ŽÁDAJÍ o vybranou specializaci – není udělována automaticky Specialism is conferred for a set period (usually 4 years) Specializace je udělována na určitou dobu (obvykle 4 roky)
6
Specialist Designation Označení specializace Application to National government Žádost podaná národní vládě Scrutiny of the development plan of what they hope to achieve Přezkoumání plánu rozvoje ohledně toho, čeho chtějí dosáhnout If successful they receive extra funding Pokud jsou úspěšní, obdrží další finanční prostředky Their progress is monitored Jejich pokrok je sledován
7
Specialist Obligation Závazek specializace A curriculum that reflects the specialism Osnovy, ve které je specializace zohledněna Not elite specialists Nesmí existovat elitní specializace Fulfil all other National Curriculum requirements Musí být splněny všechny další požadavky vyplývající z národních osnov Support development in their area (Sport leads the way) Podpora rozvoje v jejich oblasti (Sport ukazuje cestu)
8
SSCo PLT PDM PLT SSCo PLT SSCo PLT SSCo PLT
9
Academies Akademie Locally based – sometimes struggling schools Místní – někdy bojující školy More independence of local government Větší nezávislost na místní správě Influx of funding from private sources – usually local companies Příliv finančních prostředků ze soukromých zdrojů – obvykle místních společností Ownership of own development Vlastnictví vlastního rozvoje Have to specialise Musí být provedena specializace
10
How are we different? Jak odlišní jsme? Different languages Různé jazyky Různé jazyky Different history (ies) Různá historie Různá historie Different cultures (national, regional, local) Různé kultury (národní, oblastní, místní) Různé kultury (národní, oblastní, místní) Different administrative systems Různé administrativní systémy
11
How are we similar? Jak moc jsme si podobní? We all work with young people Všichni pracujeme s mladými lidmi Všichni pracujeme s mladými lidmi We all have positive expectations for the next generation Všichni si myslíme, že má další generace dobré vyhlídky Všichni si myslíme, že má další generace dobré vyhlídky We all have some experience in the field of ‘leadership’ Všichni máme nějaké zkušenosti v oblasti „vedení“ Všichni máme nějaké zkušenosti v oblasti „vedení“ We all have a relationship with a school from another country Všichni máme vztah se školou z jiné země Všichni máme vztah se školou z jiné země
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.